آموزش و پرورش لرستان ۱۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است
کد خبر: 3969680
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

آموزش و پرورش لرستان ۱۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: آموزش و پرورش لرستان در عرصه دفاع مقدس ۱۳۰۰ شهید را تقدیم ایران اسلامی کرده است که این سرمایه گران‌سنگ جایگاه آموزش و پرورش در عرصه دفاع از مرزهای کشور  را نشان می‌دهد.

آموزش و پرورش لرستان ۱۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در مراسم تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی بازنشسته استان لرستان که پنج‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت‌ماه، برگزار شد، با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و ۶۳۰۰ شهید لرستان بسیار ارزشمند و گرانقدر است، گفت: نام شریف معلم همراه با فضیلت و خوبی‌هاست، معلم الگو و اسوه‌ای است که همه خوبی‌ها در وجودش جمع شده است.

وی با بیان اینکه نام معلم همراه با نجات و راهنمایی بشر است، افزود: معلم منجی است و بذر سعادت را در جامعه پراکنده می‌کند، بینش و بصیرت می‌دهد، اخلاق و فضیلت و معارف را در سطح جامعه پراکنده می‌کند و به کسانی که آینده کشور در دست آنهاست آموزش می‌دهد.

شاهرخی با بیان اینکه انسان دارای دو جنبه ظاهر است، ادامه داد: انسان دارای دو جنبه ظاهری و باطنی است چهره ظاهری انسان  را می‌بینیم که این چهره توسط خدا به وجود آمده اما باطن انسان  جایگاه اخلاق و معارف ارزشمند است که توسط خود فرد ساخته می‌شود و معلمان در ساخت این چهره باطنی نقش اصلی را دارند.

وی در ادامه وجود پیشکسوتان را ارزشمند عنوان کرد و افزود: وجود پیشکسوتان برای همه ادارات به‌ویژه آموزش و پرورش ارزشمند است، پیشکسوتان دارای تجاربی بوده که برای تداوم انقلاب بسیار ارزشمند است و تلاش آنها و تجربه آنها می‌تواند راهنمای جوانان این کشور باشد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان ضمن بیان تلاش و کوشش فرهنگیان پس از شیوع ویروس کرونا، گفت: پس از شیوع بیماری کرونا با توجه به مشکلات فراوان،  فرهنگیان خودشان را با شرایط هماهنگ کردند و با از خودگذشتگی و فداکاری بسیار توانستند زمینه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

شاهرخی  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان دو الگو و اسوه فضیلت در جامعه، اظهار کرد: این دو عزیز معلم بودند و معلمان دیگری همچون شهید بهشتی و شهید مطهری همگی از اساتید برجسته جامعه اسلامی ایران بودند که وجود آنها نشان‌دهنده جایگاه ارزشمند معلم است.
 
در ادامه این مراسم، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تبریک هفته  بزرگداشت مقام معلم، گفت: هدف از این برنامه تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی آموزش و پرورش در سطح استان است.

وی پیشکسوتان فرهنگی را سرمایه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود:  استاد شهید مرتضی مطهری که نام ایشان اتفاق مبارکی برای جامعه معلمان است یک استاد جامع به همه مسائل بود، این شخصیت بزرگ دارای شایستگی‌ها و کمالات انسانی و اخلاقی بزرگی بود که همگی زمینه‌ساز آرمان انسان کامل است و امید است با استفاده از این الگوی نیکو و دیگر الگوهای شایسته کشور  بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم .

نخعی با اشاره موفقیت آموزش و پرورش لرستان در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان، ادامه داد: آموزش و پرورش استان لرستان در بسترسازی برای تحصیل دانش‌آموزان  جایگاه مناسبی در کشور دارد و تقریباً ۹۹ درصد از کودکان این استان فرصت تحصیل را دارند .

وی در ادامه با یادآوری رشادت جوانان ایران در  دوران دفاع مقدس، گفت:  آموزش و پرورش در عرصه دفاع مقدس ۱۳۰۰ شهید را تقدیم ایران اسلامی کرده است که این سرمایه گران‌سنگ جایگاه آموزش و پرورش در عرصه دفاع از مرزهای کشور  را نشان می‌دهد .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به  اینکه با شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی برای آموزش و پرورش به وجود آمد، شاید مدارس از نظر ظاهر تعطیل شد ولی آموزش تعطیل نشد، گفت: آموزش و پرورش پس از شیوع کرونا با همه مشکلات توانست خود را با شرایط هماهنگ کند و اجازه نداد انقطاع تحصیلی برای دانش‌آموزان ایجاد گردد و این موفقیت حاصل تلاش فرهنگیان و معلمان فرهیخته است، با شیوع کرونا معلمین فداکاری‌های بسیاری کردند با وجود مشکلات به دانش‌آموزان کمک کردند و زمینه را برای تحصیل آنها فراهم کردند.

در ادامه این مراسم، از  پیشکسوتان بازنشسته فرهنگی در سطح استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha