لرستان؛ میزبان کنگره منطقه‌ای شعر «ماه غریبستان»
کد خبر: 3969176
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

لرستان؛ میزبان کنگره منطقه‌ای شعر «ماه غریبستان»

مدیرکل ارشاد لرستان از برگزاری کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» با حضور هفت استان کشور طی مردادماه امسال به میزبانی استان لرستان خبر داد.

لرستان؛ میزبان کنگره منطقه‌ای شعر «ماه غریبستان»به گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به مناسبت ایام شهادت امام علی(ع) همایش استانی شعر «ماه غریبستان» دوشنبه، سیزدهم اردیبهشت به همت معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن قلم ایران شعبه لرستان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد و شاعران لرستانی به خوانش سروده‌های خود در مدح و منقبت امیرالمومنین علی(ع) پرداختند.

در این همایش شعر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان، با بیان نکاتی از شخصیت، سیره و راه و رسم مولای متقیان امام علی(ع)، گفت: این امام همام شاعران را یاران ائمه اطهار می‌دانستند که در نبرد با دشمنان دین، شمشیر واژگان را از غلاف قلم بیرون می‌کشند و معاندان و بدخواهان دین خدا را به هلاکت می‌رسانند.

وی با تقدیر از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و انجمن قلم ایران  بر حمایت از تولید، توزیع و تکثیر آثار ادبی در محورهای ارزشی و بر تداوم این برنامه‌ها تاکید کرد.

محمدتقی عزیزیان، احمد غلامی، فاطمه میردریکوند، احمدرضا گوهری، غلامرضا چنگیزیان، فرزانه حسینی کمالوند، محسن زیدعلی، احمد نورالهی و داود داودی شاعران حاضر در این همایش بودند.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این مراسم، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام اول شیعیان از برگزاری کنگره منطقه‌ای شعر «ماه غریبستان» به میزبانی استان لرستان خبر داد و گفت: ترویج و توسعه فرهنگ دینی و علوی با محوریت نهج‌البلاغه، زنده نگه داشتن معارف ولایت علوی و واقعه غدیر در بین نسل جوان و جریان‌سازی برای ایجاد گفتمان دینی در بین اقشار مختلف جامعه، مهمترین اهداف این کنگره منطقه‌ای است که با حضور استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

وی بررسی شاخصه‌های عفاف و حجاب، ایثار، جهاد، نماز، امربه معروف و نهی از منکر، مواسات، سبک زندگی اسلامی، عدالت علوی و جاذبه و دافعه‌های علوی را از مهمترین محورهای این کنگره منطقه‌ای برشمرد و با اشاره به اینکه کنگره منطقه‌ای « ماه غریبستان» در چهار بخش ادبی، هنری، پژوهشی و مجازی برگزار می‌شود، ادامه داد: کنگره در چهار بخش و در رشته‌های شعر، دلنوشته، فیلم کوتاه، نماهنگ، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، خوشنویسی، سرود، مناجات‌خوانی، مقاله، یادداشت مطبوعاتی، کتاب، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای، نرم‌افزارهای موبایلی و نشریه الکترونیک برگزار می‌شود.

فتایی گفت: فراخوان کنگره تا پایان هفته جاری به استان‌های شرکت کننده ارسال خواهد شد و آیین اختتامیه همزمان با عید سعید غدیر خم در مردادماه سال‌جاری برگزار می‌شود که در این راستا فراخوان این کنگره در پرتال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به آدرس: https://lorestan.farhang.gov.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار داده شده است.

انتهای پیام
captcha