افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در لرستان
کد خبر: 3967743
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در لرستان

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته ۸۸۶ بیمار جدید در لرستان به کرونا مبتلا و ۱۰ نفر فوت کردند، گفت: آمار قربانیان کرونا در استان به ۱۶۴۳ نفر افزایش یافته است.

افزایش قربانیان کرونا در لرستان به ۱۶۴۳به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امروز، هشتم اردیبهشت در تشریح وضعیت کرونا در لرستان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۱۰ بیمار کرونایی دیگر آمار قربانیان کرونا در لرستان به ۱۶۴۳ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در این مدت با شناسایی ۸۸۶ بیمار جدید تعداد مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در لرستان به ۱۰۳ هزار و ۵۵۵ نفر رسید، افزود: هم‌اکنون هزار و ۲۱۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

لرستان از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی نیست

سیدموسی خادمی، استاندار لرستان نیز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: لرستان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی نیست و همچنان باید مراقبت‌ها برای عبور از پیک فعلی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته هندی در همسایگان شرقی کشور، تصریح کرد: این ویروس به مراتب از سایر ویروس‌های شناخته شده کرونا خطرناک‌تر است و باید تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود آن اندیشیده شود.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه باید واکسیناسیون در کشور با سرعت و شدت بیشتری انجام شود، گفت: در استان باید آمادگی برای مقابله با این ویروس جدید، در صورت ورود آن حفظ شود و مراکز درمانی به‌خوبی برای مهار آن تجهیز شوند.

انتهای پیام
captcha