برای جمع‌آوری زکات و تشویق مردم به آن برنامه‌ریزی شود
کد خبر: 3967131
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷

برای جمع‌آوری زکات و تشویق مردم به آن برنامه‌ریزی شود

امام جمعه اهواز گفت: برای جمع آوری زکات و تشویق مردم به این امر مهم باید فرهنگ‌سازی شود و در این راه باید از نهادهای فرهنگی کمک گرفته شود.

نمایندگی

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز ۵ اردیبهشت‌ماه در شورای زکات استان با بیان اینکه اگر افراد با وضع مالی خوبی بدانند که خداوند سهمی را در اموال آنها برای فقرا قرار داده، این آفت‌ها و آسیب‌ها به وجود نمی‌آید.

وی گفت: همگان از جمله روحانیون و دستگاه‌های فرهنگی باید در خصوص ترویج فرهنگ زکات هر چه بیشتر در جامعه تلاش و همت کنند.باید تلاش شود تا هر چه بیشتر از ظرفیت استان برای امر زکات استفاده شود.

موسوی فرد با اشاره به اینکه اولویت نخست در امر زکات توجه و کمک‌ به محرومان است افزود: باید از ظرفیت زکات برای توانمندسازی قشر محروم جامعه استفاده کرد تا به ایجاد اشتغال و درآمد منجر شود.

امام جمعه اهواز افزود: برای جمع آوری زکات و تشویق مردم  به این امر مهم باید فرهنگ‌سازی شود و در این راه باید از نهادهای فرهنگی کمک گرفته شود.

وی بیان کرد: فرهنگ پرداخت زکات باید از دوران مدرسه آموزش داده شود تا این فرهنگ در جامعه ترویج یابد. اگر اقداماتی که با پرداخت زکات انجام می‌شود شفاف سازی شود مردم به پرداخت زکات ترغیب و تشویق می‌شوند.

انتهای پیام
captcha