اجرای پویش «سحرخیزان کوچک» ویژه روزه‌اولی‎ها در سلسله
کد خبر: 3964508
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

اجرای پویش «سحرخیزان کوچک» ویژه روزه‌اولی‎ها در سلسله

کارشناس قرآن تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله از پویش «سحرخیزان کوچک» ویژه روزه‌اولی‎ها خبر داد و گفت: این پویش با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش سلسله در بستر شبکه «شاد» برای دانش‎آموزان روزه‌اولی برگزار می‏‌شود.

اجرای پویش «سحرخیزان کوچک» ویزه روزه‌اولی‎ها در سلسلهامین فاضلی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سلسله، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان، به اجرای جلسه ختم قرآن در ۱۰ محله الشتر اشاره کرد و گفت: مسابقه تفسیر قرآن با محوریت سوره مبارکه «حجرات» را به صورت مجازی ویژه عموم مردم را نیز در برنامه داریم.

وی مسابقه حفظ ۱۰ سوره آخر قرآن، مسابقه تلاوت سوره مبارکه «قدر»، مسابقه ترجمه یک صفحه از قرآن در قالب ساخت پادکست، جزءخوانی قرآن در فضای باز، پویش «محفل و ختم قرآن» با نیت شادی روح اموات و درگذشتگان، تهیه کلیپ قرآنی از حیواناتی که اسامی آنها در قرآن ذکر شده است، آموزش روخوانی و روانخوانی مجازی قرآن، برگزاری کرسی تلاوت قرآن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و نمایش تئاتر عروسکی قرآنی را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در شهرستان سلسله بیان کرد.

فاضلی از پویش «سحرخیزان کوچک» ویژه روزه‌‌اولی‎ها در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این پویش با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش سلسله در بستر شبکه «شاد» برای دانش‎آموزان روزه‌ اولی برگزار می‏‌شود و مبلغان و مبلغات برای تشویق و ترغیب دانش‏‌آموزان روزه‌اولی به روزه‌داری و آشنا کردن آنان با احکام مربوط به روزه و فضلیلت‌های ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی اجرا می‎‏کنند.

این کارشناس قرآنی در ادامه پویش «گلریزان» و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان امسال بیان کرد و افزود: در قالب این پویش مشارکت‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری می‎‏شود و یک سفره افطاری با حضور مددجویان و خانواده‌های آنها نیز برگزار خواهد شد.

وی پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، ختم صلوات مجازی، فضاسازی سطح شهر را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: در اجرای این برنامه‌های قرآنی مؤسسات و خانه‌های قرآن مشارکت دارند.

فاضلی ادامه داد: در شهرستان سلسله سه مؤسسه قرآن به اسامی نورالهدی، شمیم قرآن و مشکات داریم و ۱۵ خانه قرآن نیز مجوز فعالیت خود را از سازمان دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی گرفته‌اند که در حال حاضر ده خانه قرآن فعال هستند و مابقی به دلیل مشکلات مالی فعالیت چندانی ندارند.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه قرآن و مشکلات مالی مؤسسات و خانه‌های قرآن، رویکرد برنامه‌های تبلیغات اسلامی سلسله در سال جدید را امید دادن و ایجاد انگیزه و نشاط در بین مردم عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha