آمار فوتی‌های کرونا در لرستان به ۱۴۷۰ نفر رسید
کد خبر: 3964492
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

آمار فوتی‌های کرونا در لرستان به ۱۴۷۰ نفر رسید

دبیر ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به فوت 11 بیمار کرونایی طی شبانه‌روز گذشته در این استان، گفت: تعداد قربانیان ناشی از کرونا در لرستان به یک هزار و 470 نفر رسیده است.

افزایش فوتی‌های روزانه کرونا در لرستان به ۱۴۷۰ نفربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی لرستان،  ۲۵ فروردين در تشریح وضعیت کرونا در این استان، گفت: در شبانه روز گذشته با فوت ۱۱ بیمار کرونایی در لرستان تعداد قربانیان به یک هزار و 470 نفر رسید و با ابتلای یک هزار و 115 نفر تعداد مبتلایان قطعی به ۸۹ هزار و ۹۵۷ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تاکنون از ۲۹۰ هزار و ۸۷۷ لرستانی تست کرونا گرفته شده است، افزود: همچنین یک هزار و 10 نفر بیمار بدحال در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وضعیت استان از نظر بیماری کرونا مناسب نیست

سیدموسی خادمی، استاندار لرستان نیز در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا که شامگاه سه‎شنبه، ۲۴ فروردین‌ماه به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت بسیار نامطلوب استان از نظر بیماری کرونا، اظهار کرد: پیش‌بینی وضعیت کرونا در لرستان در ایام پیش‌رو، نامطلوب و خطرناک است.

وی تصریح کرد: متأسفانه وضعیت استان از نظر بیماری کرونا اصلاً مناسب نیست و درصد ابتلا به بیماری خیلی بالاست و از هر ۱۰۰ نمونه تستی که انجام می‌شود ۵۰ مورد مثبت اعلام می‌شود.

 استاندار لرستان با اشاره به آمار روز جاری، بیان کرد: در روز سه‌شنبه، ۲۴ فروردین، ۲۷۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند و در همین روز حدود ۹ نفر مرگ در اثر کرونا ثبت شده است.

خادمی اضافه کرد:  با توجه به معیاری که در روزهای اخیر در کشور وجود دارد حدود ۱۰ درصد بستری‌شدگان با شرایط سخت مواجه می‌شوند و احتمال مرگ آنها بالا می‌رود، لذا ممکن است در روزهای آتی آمار مرگ و میر افزایش یابد.

وی بیان کرد: تنها راهی که به نظر می‌رسد؛ رعایت فاصله اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و عدم حضور در اجتماعات است. 

خادمی با تقدیر از همکاری بازار و اصناف در تعطیلی مشاغل سطح ۲، ۳، ۴ در  شرایط فعلی، افزود: ما حرفی پنهان از مردم نداریم و پیش‌بینی وضعیت استان در ایام پیش‌رو، بسیار نامطلوب و خطرناک است و از مردم می‌خواهم با جدی گرفتن تعطیلی اصناف و بازار و عدم مراجعه حضوری و خریدهای غیر ضروری از مراجعه به ادارات دولتی، بانک‌ها و... همکاری لازم را همچون گذشته داشته باشند.

استاندار لرستان با تقدیر از آن دسته از اصناف و بازار که همکاری می‌کنند از سایر صنوف غیر ضروری خواست تا مطابق مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا تعطیلی را جدی گرفته و رعایت کنند.

خادمی در خصوص فعالیت ادارات، اظهار کرد: ادارات استان در حال حاضر در شرایط قرمز با حداکثر یک سوم کارکنان در حال خدمت‌رسانی هستند و علی‌رغم پیگیری موضوع برای تعطیلی کامل، به‌خاطر شرایط اضطراری نمی‌توان ادارات را تعطیل کرد. 

وی تصریح کرد: در عین حال از مردم می‌خواهم به خاطر شرایط موجود و اینکه ادارات در این ایام به‌طور کامل نمی‌توانند پاسخگوی ارباب‌رجوع باشند، کارهای اداری خود را چند روزی به تعویق بیاندازند و در صورت اضطرار به‌صورت غیر حضوری از طریق فضای مجازی یا تلفنی اقدام کنند و مدیران دستگاه‌های مختلف موظفند شرایط لازم را برای بهره‌مندی غیرحضوری مردم فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha