اجرای پویش «هر خانه یک دارالقرآن» در پلدختر
کد خبر: 3964361
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

اجرای پویش «هر خانه یک دارالقرآن» در پلدختر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر با اشاره به اجرای پویش «هر خانه یک دارالقرآن» همزمان با ماه مبارک رمضان در این شهرستان، گفت: همچنین مراسم جزءخوانی قرآن، برپایی محافل انس با قرآن، اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه اهدای خون» و «محله همدل» از دیگر برنامه‌های این اداره ویژه ماه رمضان است.

آخر هفته/// اجرای طرح «هرخانه یک دارالقرآن» در پلدخترحجت‌الاسلام علی صیادی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پلدختر در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان، گفت: محور برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان تأکید بر خانه ماندن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همکاری با ستاد ملی کرونا و حضور فعالانه جامعه قرآنی به ویژه تشکل‌های قرآنی در عرصه فضای مجازی است.

وی با اشاره به اجرای پویش «هر خانه یک دارالقرآن» در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: هدف از این پویش ترغیب عموم مردم به استفاده از فرصت در خانه ماندن برای انس خانوادگی با قرآن و تلاوت آن در ماه مبارک رمضان است که در اجرای این پویش مؤسسات و تشکل‌های قرآن نیز همکاری کردند.

صیادی با بیان اینکه در قالب پویش یاد شده پدر و مادر در کنار اعضای خانواده هر شب یک جزء قرآن کریم را تلاوت می‌کنند، گفت: راه‌اندازی کانال‌های فضای مجازی جهت آموزش قرائت و جزءخوانی قرآن با حضور خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های قرآنی با حضور مبلغان، مبلغات و مدیران مؤسسات و خانه ‌های شهری و روستایی از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در پلدختر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر تهیه ۳۰ کلیپ سخنرانی تفسیر و احکام و مباحث قرآنی و بارگذاری آن در پایگاه‌های خبری، اجرای برنامه‌های شاخص قرآنی تفسیر قرآن، برپایی محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و اضافه کرد: همه مساجد شهرستان پلدختر در طول ماه مبارک رمضان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعال خواهند بود و طرح «مواسات و همدلی» با محوریت مساجد نیز در این شهرستان ادامه دارد.

صیادی با بیان اینکه قرائت قرآن و اذان و ادعیه به‌صورت زنده در طول ماه مبارک رمضان از طریق مساجد این شهرستان اجرا خواهد شد، اضافه کرد: در هر مسجد یک کانال فضای مجازی و عضوگیری از نمازگزاران جهت اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پلدختر اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه اهدای خون»، اهدای بسته‌های افطاری ساده ویژه نیازمندان، تشکیل کانال‌های قرآنی ویژه کودکان در فضای مجازی و تشویق به حفط جزء ۳۰ قرآن در سطح شهرستان با اهدای جوایز را از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی پلدختر در ماه رمضان اعلام کرد و ادامه داد: در این ایام عملیات «فصل بندگی» به دستور سازمان تبلیغات اسلامی در روز  ۲۱ فروردین آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. همچنین اجرای برنامه‌های دینی، فرهنگی و قرآنی را خواهیم داشت و طرح «محله همدل» در تعدادی از محلات شهرستان پلدختر نیز با کمک مبلغان و تشکل‌های دینی و قرآنی نیز اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام صیادی با بیان اینکه طرح «هر مسجد یک پایگاه انتقال خون» طرحی ابتکاری از سوی اداره تبلیغات اسلامی پلدختر است که در طول ماه مبارک رمضان با حضور تشکل‌های قرآنی و دینی اجرا می‏‌شود، گفت: در این طرح با همکاری شبکه بهداشت و خانه‌های بهداشت روستایی و گروه‌های جهادی و تشکل‌های دینی و قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی، اعضای تشکل‌ها با حضور در مسجد اقدام به اهدای خون جهت کمک به بیماران نیازمند خون به‌خصوص بیماران کرونایی می‎کنند.

انتهای پیام
captcha