آغاز ساخت مجتمع خیرساز امام رضا(ع) در خرم‌آباد
کد خبر: 3964051
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
تابستان امسال؛

آغاز ساخت مجتمع خیرساز امام رضا(ع) در خرم‌آباد

ساخت مجتمع مذهبی ــ مسکونی خیرساز منطقه ماسور خرم‌آباد از ابتدای تابستان سال جاری آغاز می‌شود.

امروز سه شنبه ارسال شود/ آغاز ساخت مجتمع خیرساز امام رضا(ع) در خرم‌آبادروح‌الله طالبوند، خیر لرستانی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به ساخت مجتمع خیرساز امام رضا(ع) در جنوب شهر خرم‌آباد، اظهار کرد: مجتمع خیرساز امام رضا(ع) در دو بخش و به مساحت ۱۵۰۰ متر در انتهای خیابان نسترن منطقه ماسور، ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مجتمع دارای دو بخش مجزای حسینیه و واحدهای مسکونی است، ادامه داد: حسینیه این مجتمع در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر و بخش مسکونی آن در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر برای استفاده عام‌المنفعه ساخته خواهد شد.

این خیر لرستانی، بخش اصلی این مجتمع را ساخت ۴۰ واحد مسکونی برای استفاده زوج‌های نیازمند اعلام کرد و با اشاره به اینکه هدف از این کار کمک به معیشت و زندگی زوج‌های کم‌بضاعت است، افزود: زوج‌های جوانی که دارای بضاعت مالی کمی هستند در این مجتمع به مدت یک تا سه سال به‌صورت رایگان مستأجر خواهند بود و هیچ‌گونه هزینه‌ای تحت عنوان رهن، کرایه، آب، برق و گاز پرداخت نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه امروزه مشکل مسکن یکی از مشکلات عدیده جامعه و به‌ویژه نسل جوان است، بر لزوم حمایت خیرین برای تکمیل این پروژه تأکید کرد و گفت: این مجتمع یک پروژه خیرساز است و می‌طلبد کسانی که در کارهای خداپسندانه مشارکت دارند برای ساخت این مجتمع نیز ورود پیدا کنند.

طالبوند با بیان این که کلنگ ساخت مجتمع مذهبی ــ مسکونی امام رضا(ع) زمستان 99 با حضور جمعی از مسئولان بر زمین زده شد از آغاز ساخت این پروژه در تابستان امسال خبر داد و افزود: موانع ساخت این پروژه اخذ مجوزهای راه و شهرسازی است که می‌طلبد با مشارکت این اداره شاهد تسریع در روند ساخت این پروژه عام‌المنفعه باشیم.

این خیر لرستانی با بیان اینکه راه‌ و شهرسازی باید برای پروژه‌هایی که توسط خیرین ساخته می‌شوند مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشد، ادامه داد: در صورت اخذ مجوزهای راه و شهرسازی روند ساخت و تکمیل این پروژه تسریع خواهد شد.

وی افزود: طی صحبت‌هایی که با دانشگاه علمی و کاربردی استان لرستان صورت گرفته است در صورت تعهد ساخت مرکز آموزشی در مجاورت این مجتمع، زمین آن به‌صورت رایگان در اختیار این دانشگاه قرار می‌گیرد منوط به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی در مجاور مجتمع مذهبی و مسکونی امام رضا(ع) ساخته شود.

طالبوند با بیان اینکه طبقه همکف مجتمع مذهبی ــ مسکونی امام رضا(ع) به‌صورت کارگاه تولیدی برای اشتغال‌زایی زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست به‌عنوان کارگاه خیاطی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) صورت گرفته است بعد از تکمیل مجتمع، وام‌های اشتغال‌زایی برای اشتغال زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست شاغل در کارگاه این مجتمع اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام
captcha