تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی؛ رسالت سازمان عقیدتی ــ سیاسی ناجا
کد خبر: 3964018
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
حجت‌الاسلام ادیانی بیان کرد:

تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی؛ رسالت سازمان عقیدتی ــ سیاسی ناجا

رئیس سازمان عقیدتی ــ سیاسی ناجا تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی را از رسالت‌های ویژه این سازمان عنوان کرد.

به گزارش ایکنا؛ مراسم جمعی فراگیران مركز آموزش ثامن‌الائمه(ع) مشهد مقدس امروز، 23 فروردین‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی ــ سیاسی ناجا برگزار شد.

حجت‌الاسلام ادیانی طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: رسالت سازمان عقیدتی ــ سیاسی، ساخت پلیس در تراز انقلاب اسلامی است که قدم اول برای ساخت پلیس تراز، خودسازی و تعمیق ایمان و معرفت دینی در جان و دل پلیس است.

وی ادامه داد: در دعای ابوحمزه ثمالی، همان ابتدای دعا اشاره دارد به این موضوع که كسی كه كار نیكو و زیبا می‌كند، دست به جیب می‌شود و سبد معیشت برای طبقات محروم ایجاد می‌كند. رزمایش مؤمنانه ترتیب می‌دهد، لباس خدمت‌گذاری حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پوشد، لباس رزم می‌پوشد و از حدود و ثغور مرزهای كشور نظام اسلامی نگهبانی و پاسداری و حفاظت می‌كند تا مردم در آسایش و امنیت به سر برند. هر چه كار خوب و معروف است را خداوند می‌بیند و كسانی كه كار خطا می‌كنند نیز از قدرتش خارج نیستند.

حجت‌الاسلام ادیانی افزود: ما یك رسالت بیشتر نداریم و آن هم ساخت نیروی انتظامی تراز انقلاب اسلامی است. اگر این وظیفه را انجام دادیم، ان‌شاءالله مهر تأیید می‌زنند كه كارمان را به درستی انجام داده‌ایم و اگر در این مسیر حركت نكردیم، پیش نرفتیم و همه عمر امکانات را ضایع کرده‌‎ایم.

رئیس سازمان عقیدتی ــ سیاسی ناجا بیان کرد: یکی از شاخصه‌های مهم پلیس تراز انقلاب، ایمان و تقوا است. انسان بدون تقوایی كه خودساخته نیست، ضرر او بیش از منفعت اوست و آثار او آثار خوبی نخواهد بود. آن چیزی كه نیروی انتظامی را در چشم مردم و رهبری انقلاب عزیز می‌كند و همه آن را تحسین می‌كند، این است كه ما یك پلیس در تراز انقلاب داشته باشیم که ایمان، معنویت و تقوا، خدا باوری، معادباوری و عمل به شریعت در آن موج بزند و رفتار ما در چارچوب شریعت قرار بگیرد. این مسئله به توفیق الهی موجب این می‌شود که عمل ما به امضای حضرت ولی عصر(عج ) برسد. در نیروی انتظامی دست و زبان کار می‌کند نه سلاح. این سلاح برای این است که اگر کسی جرمی کرد، برای اخلال‌گران نسبت به رعایت نظم عمومی خوف ایجاد کند وگرنه ما سلاحی به کار نمی‌بریم و دستگاهی کاملاً خدماتی هستیم.

حجت‌الاسلام ادیانی بیان کرد: در نیروی انتظامی دست و قلم و زبان ما کار می‎کند. امروز زندگی نوع مردم با عمل انتظامی عجین شده است و اگر مردم این خدمات را بی‌منت و با معنویت از نیروی انتظامی گرفته و با رفتار صحیح و زبان لیّن دریافت کنند، قطعاً اثربخش و امیدآفرین خواهد بود. این است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند «نیروی انتظامی می‌تواند به میزان 10 دستگاه برای نظام جمهوری اسلامی ایران، آبرو جمع کند».

وی ادامه داد: باید طوری عمل شود که زمانی که فراگیران پس از یک سال به خانه بازمی‌گردند، اعضای خانواده تغییر را به خوبی در آن‌ها احساس کرده و یک انسان مؤدب با آداب الهی مشاهده کنند. فرض کنید اگر افراد قبل از آموزش نماز خود را اول وقت نمی‌خواندند، به گونه‌ای تربیت شوند که وقتی اذان را شنیدند، نماز را اول وقت بخوانند. در روایات داریم زمانی که پیغمبر(ص) صدای اذان را می‌شنید، چنان شتابان به سمت مسجد حرکت می‌کرد که گویا نزدیکترین فرد به خود را نمی‌‎شناخت و همه توجه ایشان به خدای متعال بود.

رئیس سازمان عقیدتی ــ سیاسی ناجا اظهار کرد: یكی از شاگردان مرحوم آیت‌الله كوهستانی بعضی ادعیه را آن قدر برای ما خواندند كه ما از كثرت خواندن ایشان، آن دعا را حفظ شدیم. در این یك سال باید این جوانان با دعا مأنوس شوند. مرحوم آقای ابوترابی هیچ كتابی ننوشت، اما هیچ آزاده‌ای نیست كه از او تأثیر نپذیرفته باشد و نام او را به نیكی یاد نكند، حتی آزادگانی كه بعد از آزادی به مقامی رسیدند، او را گرامی می‌دارند.

وی تصریح کرد: تجربه زندان‌های عراق گران‌بها است. درست است كه برخی درس عربی، ریاضی و ادبیات می‌خواندند، اما عمده بچه‌های آنجا خود را با قرآن می‌ساختند. باید طوری شود كه این فراگیران نورانی شوند. اینكه بنده اصرار دارم كه سازمان عقیدتی ــ سیاسی از یك سازمان اداری به سازمان معنوی تبدیل شود، برای همین است؛ چراكه هرجایی كه ما پس‌رفت داشته‌ایم، به تعبیر مقام معظم رهبری آن كار را به دست اتوكشیده‌ها داده‌ایم.

حجت‌الاسلام ادیانی بیان کرد: باید شایسته‌‎ها، برجسته‌ها و با معنویت‌ها در مراكز آموزش اشتغال پیدا كنند. سرریز همه نخبه‌های انتظامی باید به مراكز آموزش نخبه‌های معنوی و علمی و اخلاقی بروند. امیدوار هستم که شما حاضران این مراسم قدر این لحظات و دوران آموزشی را بدانید و خود را بسازید؛ چراکه اگر خودسازی انجام شود، نیروی انتظامی در تراز نیز ساخته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha