ابتلای ۱۲۸۲ نفر به کرونا طی شبانه‎روز گذشته در لرستان
کد خبر: 3963907
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

ابتلای ۱۲۸۲ نفر به کرونا طی شبانه‎روز گذشته در لرستان

دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ابتلای یک هزار و 282 نفر به کرونا طی شبانه‎روز گذشته در لرستان، گفت: مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در لرستان به ۸۷ هزار و ۳۷۹ نفر رسید.

ابتلای ۱۲۸۲ نفر به کرونا طی یک شبانه‎روز در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی لرستان، امروز، ۲۳   فروردین در تشریح وضعیت کرونا در لرستان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی هزار و ۲۸۲ بیمار جدید کرونایی تعداد مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ به ۸۷ هزار و ۳۷۹ نفر رسید.

وی افزود: در این مدت با فوت ۹ بیمار کرونایی تعداد قربانیان این ویروس منحوس در لرستان به هزار و ۴۵۰ نفر افزایش یافت.

کوشکی با بیان اینکه ۹۲۰ بیمار بدحال کرونایی هم در مراکز درمانی بستری هستند، اضافه کرد: همه 11 شهرستان لرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

ابتلای ۲۵۰۰ نفر از کادر درمانی لرستان به کرونا

صالح آزادبخت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز امروز، ۲۳ فروردین در تشریح وضعیت کرونا در لرستان با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 13 نفر به علت ابتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: در پیک سوم که آبان‌ماه رخ داد تعداد بیماران بستری به یک هزار و 50 نفر رسید و احتمال می‌رود به این تعداد تا چند روز آینده برسیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های ویژه و عادی در استان یک هزار و 700 تخت است، اضافه کرد: در حال حاضر از مجموع ۱۲۸ تخت ویژه استان ۱۰۷ مورد پر است و ۲۱ تخت ویژه خالی داریم.

آزادبخت بیان کرد: تاکنون مجبور نشدیم بیماران را در راهرو بیمارستان بستری کنیم و در صورت نیاز تعداد بیمارستان‌های مختص بیماران کرونایی را افزایش خواهیم داد.

وی گفت: در خرم‌آباد بیمارستان‌های شهید رحیمی و شهدای عشایر، در بروجرد آیت‌الله بروجردی، در الیگودرز شهید ولیان و در سایر شهرستان‌های استان یک بیمارستان را برای رسیدگی به بیماران کرونایی تجهیز کرده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: متأسفانه از ابتدای شروع کرونا تاکنون دو هزار و 500 نفر از کادر درمانی (پزشک و پرستار) به کرونا مبتلا شدند.

آزادبخت اضافه کرد: با توجه به ورودی و خروجی بیماران، پیش‌بینی می‌شود ظرف چند روز آینده کل تخت‌های بیمارستانی در استان که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده پر شود و با این اوصاف مجبور شویم برای هر شهرستانی یک بیمارستان دیگر تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه در پیک چهارم کروناویروس تعداد مرگ و میر افزایش خواهد داشت، گفت: ریسک سرایت ویروس جهش یافته بالاست و مهمترین عامل برای سرایت تجمعات و نزدن ماسک است که به شهروندان لرستانی توصیه می‌شود از تجمع بیش از چند نفر پرهیز کرده و هنگامی که از منزل خارج می‌شوند حتماً ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha