فعالیت رمضانی سه هزار آشپزخانه برای توزیع غذای گرم بین نیازمندان
کد خبر: 3963867
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی خبر داد؛

فعالیت رمضانی سه هزار آشپزخانه برای توزیع غذای گرم بین نیازمندان

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی گفت: در سومین مرحله از پویش ایران همدل بیش از سه هزار آشپزخانه برای توزیع بسته‌های غذای گرم میان نیازمندان فعالیت خواهند کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، مجید باجلان؛ رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی ضمن تشریح جزئیات مرحله سوم پویش ایران همدل بیان کرد: در نیمه شعبان سال گذشته مقام معظم رهبری در مورد کمک‌های مؤمنانه، مواسات و همدلی دستوری دادند. کمیته امداد با توجه به پیام مقام معظم رهبری، دو پویش تحت عنوان ایران همدل را با هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و سایر نهادها از جمله ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان، بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران، گروه‌های جهادی و هیئت‌های‌های مذهبی و مردم خیرخواه کشور در راستای کمک‌های مؤمنانه آغاز کرد.

به گفته وی، باتوجه به شرایط کرونا و شرایط اقتصادی کشور، پویش ایران همدل، بزرگترین پویش مردمی بود که پس از انقلاب شکل گرفت.

رئیس ستاد اطعام مهدوی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ حدود ۱۱۷۰ میلیارد تومان کمک مردمی‌ به صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد، گفت: این کمک‌ها شامل چهار میلیون بسته معیشتی و ۲۷ میلیون غذای گرم در ماه مبارک رمضان تحت عنوان اطعام مهدوی و در ماه محرم و صفر تحت عنوان اطعام و احسان حسینی میان نیازمندان توزیع شد.

باجلان در ادامه با اشاره به نحوه اجرای سومین مرحله از پویش ایران همدل اظهار کرد: سال گذشته پویش ایران همدل با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و وزیر بهداشت اجرا شد. در سال جاری نیز با توجه به اینکه رمضان ماه اطعام و رسیدگی به نیازمندان است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال قبل و ادامه‌دار بودن این کمک‌های مردمی و کمک‌های مؤمنانه پویش ایران همدل سه را نیز با کمک و رهنمودهای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با عنوان اطعام مهدوی و افطاری ساده در قالب توزیع غذاهای گرم و بسته‌های معیشتی و افطاری ساده اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان سال ۹۹، حدود ۱۲ میلیون غذای گرم توزیع شد، اعلام کرد: امسال در سومین مرحله از پویش ایران همدل با عنوان اطعام مهدوی و افطاری ساده بیش از سه هزار آشپزخانه فعال هستند.

باجلان همچنین، اضافه کرد: خیّران می‌توانند کمک‌های خود به اقشار نیازمند را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۴* یا شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ به طور متمرکز واریز کنند. همچنین، پایگاه‌ و دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور و مراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های مردمی در سومین مرحله پویش ایران همدل هستند.

انتهای پیام
captcha