وجود ۵۵ حافظ قرآن در الیگودرز
کد خبر: 3963806
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

وجود ۵۵ حافظ قرآن در الیگودرز

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی الیگودرز با اشاره به وجود ۵۵ حافظ قرآن یک جزء تا 30 جزء در این شهرستان، گفت: در حال حاضر ۱۰ حافظ کل قرآن این شهرستان برای شرکت در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ ثبت‌ نام کرده‌اند.

وجود ۵۵ حافظ قرآن در الیگودرز / ۱۰ نفر حافظ کل هستندحجت‌الاسلام محمد محمودی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به وجود ۵۵ حافظ قرآن پنج جزء تا 30 جزء قرآن کریم در این شهرستان، گفت: تعداد حافظان یک جزء تا پنج جزء در این شهرستان زیاد است و در حال حاضر ۱۰ حافظ کل قرآن داریم که برای شرکت در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ ثبت‌ نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۴۵ حافظ قرآن یک جزء تا ۱۰ جزء قرآن و ۱۰ حافظ کل در الیگودرز داریم، افزود: متأسفانه کرونا بسیاری از محافل، مجالس و دورهمی‌های قرآنی و ختم قرآن در این شهرستان را محدود و کمرنگ کرد اما جامعه قرآنی اجازه ندادند این محافل قرآنی تعطیل شود.

محمودی با اشاره به فعالیت خوب مؤسسات قرآنی این شهرستان در بحث تربیت حافظان قرآن، اضافه کرد: پنج مؤسسه قرآنی الیگودرز مجوز فعالیت خود را از تبلیغات اسلامی دریافت کرده‌اند و در الیگودرز مؤسسات قرآنی دیگری هم داریم که مجوز فعالیت خود را از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و یا آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز در ادامه با اشاره به رویکرد جدید این اداره که تفسیر قرآن در اولویت برنامه‌های مؤسسات قرآنی قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: سه خانه قرآنی وابسته به تبلیغات اسلامی در الیگودرز فعالیت دارند و 11 خانه قرآن نیز در مرحله دریافت مجوز از سازمان دارالقرآن‌الکریم هستند.

انتهای پیام
captcha