ساخت ۶۹۷ مسکن ویژه خانواده‌های لرستانی دارای 2 معلول
کد خبر: 3963790
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

ساخت ۶۹۷ مسکن ویژه خانواده‌های لرستانی دارای 2 معلول

مدیرکل بهزیستی لرستان از ساخت ۶۹۷ مسکن برای خانواده‌های لرستانی دارای دو معلول خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۹۹ واحد تحویل و مابقی در مرحله نازک‌کاری هستند.

ساخت ۶۹۷ مسکن برای خانواده‌های لرستانی دارای دو معلولبه گزارش ایکنا از لرستان، کرم یاری، مدیرکل بهزیستی لرستان، ۲۲ فروردین در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به وضعیت مستمری مددجویان بهزیستی لرستان، اظهار کرد: در بحث مستمری مددجویان بهزیستی نه تنها کاهشی نداشتیم بلکه سالانه این مبلغ افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به وضعیت ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول در لرستان، گفت: ۴۳۸ مسکن برای خانواده‌های دو معلول شهری و ۲۵۹ مسکن خانواده‌های دارای دو معلول روستایی به مجموع ۶۹۷ مسکن در حال احداث است؛ به‌طوری‌ که در حال حاضر ۵۵۹ واحد تحویل و مابقی در مرحله نازک‌کاری هستند.

مدیرکل بهزیستی لرستان وظیفه این سازمان را پیشگیری از معلولیت، آموزش و مشاوره و ارائه خدمات ژنتیک اعلام کرد و گفت: در پنج مرکز غیردولتی و یک مرکز دولتی، خدمات مشاوره ژنتیک ارائه می‌شود.

وی به وضعیت مسکن مددجویان سیل‌زده لرستان اشاره کرد و با بیان  اینکه در جریان سیل ۴۰۴ واحد مسکونی مددجویان نیازمند تعمیر بود که تماماً تکمیل شد، ادامه داد: سازمان بهزیستی توانست دو هزار ۴۹۷ مرکز مثبت زندگی در محلات و روستاهای کشور ایجاد کند.

یاری، تکریم ارباب‌رجوع، تسهیل تردد مددجویان و ارائه خدمت به معلولان در محل زندگی را از اهداف راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی دانست و با اشاره به اینکه در این راستا مراکز مثبت زندگی در اکثر نقاط استان مستقر شده است، تصریح کرد: کارهای مددجویان بهزیستی از جمله پایش پرونده‌ها، احیای مددکاری و آموزش‌ها وظایف مراکز مثبت زندگی است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به وضعیت اشتغال مددجویان بهزیستی این استان، گفت: سهمیه اشتغال مددجویان بهزیستی لرستان هزار و ۵۹۰ شغل بود که هزار و ۷۶۸ شغل با اعتبار ۵۹ میلیارد تومان ایجاد شد.

وی با اشاره به شرایط استخدام معلولان بر لزوم استخدام دولتی سه معلول به ازای هر صد نفر استخدامی تأکید کرد و گفت: برای هر کارآفرینی که جامعه هدف بهزیستی را استخدام کند، ۲۳ درصد بیمه سهم کارفرما توسط بهزیستی پرداخت می‌شود از طرفی هزینه‌ای تحت عنوان جبران کارایی از ۱۰ تا ۵۰ درصد حقوق به کارفرما پرداخت می‌شود مشروط بر اینکه کارآفرینان حداقل معلولان را تا پنج سال به استخدام در بیاورند.

انتهای پیام
captcha