اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان به روستاهای دورود
کد خبر: 3963608
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان به روستاهای دورود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دورود به تبلیغ گردشی مبلغان در روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در برخی از روستاها خانه عالم نداریم، جمعی از مبلغان همزمان با ماه مبارک رمضان در مکان‌هایی در سطح شهر اسکان و در طول روز جهت تبلیغ به روستاهای فاقد خانه عالم و روحانی مستقر اعزام می‎شوند.

اجرای تبلیغ گردشی در روستاهای فاقد خانه عالم دورودحجت‌الاسلام مهدی شاملویی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اعزام مبلغ به روستاها را از برنامه‌های این اداره در ایام ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: درخواست اعزام 25 مبلغ را به مبادی اعزام مبلغ در سازمان تبلیغات و اوقاف و امور خیریه داده‌ایم.

وی با اشاره به شرایط قرمز کرونایی در استان و شهرستان و تأکید ستاد ملی کرونا بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، افزود: در ماه مبارک رمضان مراسم جزءخوانی قرآن به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود؛ همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده روحانیونی که با تبلیغات اسلامی همکاری دارند در شبکه «شاد» حضور یافته و در زمینه آموزش قرآن و معارف و تفسیر قرآن فعالیت می‌کنند.

شاملوئی با تأکید بر احیای دوباره محافل و جلسات خانگی قرآن، ادامه داد: در این راستا از بانوان طلبه و مبلغه حوزه علمیه خواهران این شهرستان خواسته شده است که در زمینه برگزاری جلسات خانگی قرآن اقدام کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دورود اضافه کرد: حضور روحانیون و مبلغان در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این اداره در ماه رمضان است، کما اینکه در مدارس علمیه شهرستان نیز مراسم جزءخوانی قرآن را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام شاملوئی افزود: در تلاش هستیم در فضای باز همچون پارک‌های سطح شهر نیز جایگاه‌هایی برای برپایی محافل انس با قرآن تشکیل دهیم.

وی به تبلیغ گردشی مبلغان دینی در روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در برخی از روستاها خانه علم و مکانی برای مستقر شدن روحانی و مبلغ نداریم، لذا مبلغان اعزامی در مکان‌هایی در سطح شهر اسکان و در طول روز جهت تبلیغ به روستاهای فاقد خانه عالم و روحانی مستقر اعزام می‎شوند.

انتهای پیام
captcha