نقش موثر صیاد شیرازی در وحدت و هم‌افزایی ارتش و سپاه
کد خبر: 3963304
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲

نقش موثر صیاد شیرازی در وحدت و هم‌افزایی ارتش و سپاه

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به سالروز شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی، گفت: شهید صیاد شیرازی باعث پیوند، وحدت و هم‌افزایی ارتش و سپاه و نیروهای مسلح بود

پیام جمعه در حال تکمیلبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در پیام جمعه این هفته اظهار کرد: ماه شعبان ماه رسول گرامی اسلام، مزین به میلاد ائمه اطهار و ماهی برای آماده شدن ماه رمضان است.

وی با اشاره به اینکه از امیرمومنان نقل شده است که پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه از ماه شعبان خطبه‌ای خطاب به مردم ایراد می‌کنند، ادامه داد: در این خطبه آمده است که ابتدای ماه رمضان برکت، وسط آن رحمت و پایان آن مغفرت، ماهی که روزهای آن بهترین روزها و ساعات آن بهترین ساعات است و باید از فرصت ماه رمضان بهترین استفاده را برد.

شاهرخی با یادآوری اینکه با استناد به خطبه شعبانیه هر عملی در ماه رمضان مقبول درگاه الهی قرار می‌گیرد، بر لزوم صله ارحام و دستگیری از نیازمندان و فقیران در این ماه تاکید کرد و افزود: بهره‌گیری از فضیلت‌های ماه رمضان توفیق الهی است کمااینکه باید شئونات ظاهری ماه رمضان رعایت شود و چهره این ماه در شهرها و روستاها متفاوت‌تر از ماه‌های دیگر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به روز ملی فناوری هسته‌ای، شهادت سیدمرتضی آوینی، ۲۱ فروردین افتتاح حساب صد امام(ره)، سالروز تاسیس بنیاد مسکن و شهادت سپهبد صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی با تکیه بر توان دانشمندان داخلی نیازهای مردم را در امورات گوناگون در شرایط تحریم تامین کردند کمااینکه صنعت هسته‌ای در اختیار کشورهای محدودی بود و ما توانستیم این محدودیت‌ها را بشکنیم.

هنر ماندگار شهید آوینی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس

امام جمعه مردم خرم‌آباد به نقش مهم و اثرگذار شهید صیاد شیرازی در هم‌افزایی، وحدت و ایجاد پیوند ارتش، سپاه و بسیج اشاره کرد و با اشاره به اینکه شهید آوینی در انتقال گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس از زبان هنر استفاده کرد، اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی و هنری ابعاد شخصیت و هنر ماندگار شهید آوینی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس را معرفی کنند.

وی با اشاره به تشکیل حساب صد امام(ره) ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ گفت: این حساب توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران با هدف ایجاد مسکن برای محرومان در بانک ملی تاسیس شد این در حالی است که بعد از ایجاد این حساب، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ضابطه‌مند شدن امر ایجاد مسکن برای محرومان تاسیس شد و در سال ۱۳۶۶ اساسنامه آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

شاهرخی بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: به دنبال افرادی باشیم که دارای مجموعه‌ای از خصلت‌های اخلاقی و دینی برای پیشرفت همه جانبه باشند این در حالی است که کاندیداها باید در وهله اول حامی تولید داخلی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان کارآمدی در رفع مشکلات را ویژگی اصلی کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و گفت: فسادستیزی، شجاعت، مردمی بودن، ارتباط تنگاتنگ با مردم، و داشتن تخصص از دیگر ویژگی‌های کاندیداهاست.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در آرامستان‌ها تاکید کرد و خواستار پرهیز حضور مردم در دورهمی‌ها، جاهای شلوغ و پرتردد شد.

انتهای پیام
captcha