اعزام ۴۰۰ مبلغ به لرستان / هیچ مسجدی تعطیل نیست
کد خبر: 3963086
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خبر داد:

اعزام ۴۰۰ مبلغ به لرستان / هیچ مسجدی تعطیل نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اعزام ۴۰۰ مُبلغ به این استان در طول ماه مبارک رمضان، گفت: در ماه مبارک رمضان هیچ مسجدی تعطیل نیست.

امروز ارسال شود/ اعزام ۴۰۰ مبلغ به لرستان/هیچ مسجدی تعطیل نیستبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، چهارشنبه ۱۸ فروردین‌ماه در ستاد هماهنگی برنامه‌های ماه رمضان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان برگزار شد، با اشاره به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان، اولویت اول رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از اعزام ۴۰۰ مبلغ به استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ممکن است مدل تبلیغی امسال متفاوت باشد، لذا بایستی فضای حجره‌های حوزه‌های علمیه در اختیار طلاب و مبلغین قرار بگیرد، چراکه شرایط تبلیغ در شرایط کرونا متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه مساجد پایگاه اصلی برگزاری مراسمات دینی، مذهبی و قرآنی هستند، مساجد سطح استان را مقر عملیات ویژه ماه مبارک رمضان دانست و گفت: هیچ مسجدی در ماه رمضان تعطیل نیست و برنامه‌ها با حفظ پروتکل‌ها اجرا می‌شود. این در حالی است که برنامه‌های ماه رمضان به تمام دستگاه‌های ذیربط ارسال و ابلاغ شده است.

قدرتی با بیان اینکه تابع دستورات بهداشتی هستیم و بنا به رنگ‌بندی شهرها ممکن است در مساجد اجتماعی نباشد، افزود: مساجد تعطیل نخواهند بود. نهادی که تعاملات فرهنگی مسجد را باید تدوین کند، سازمان تبلیغات اسلامی است که در این راستا اقدامات لازم را انجام داده در خدمت عموم مردم خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر لزوم تبلیغات محیطی و فضاسازی در سطح ادارات و معابر شهری در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، ادامه داد: امسال نباید مثل پارسال باشد. سال گذشته روح دعا و نیایش به خاطر مدیریت بد از مردم گرفته شد، چراکه مردم ما علاقمند به شعائر اسلامی هستند.

وی از برگزاری محافل قرآنی و مذهبی در فضای باز در بوستان‌ها و پارک‌ها خبر داد و گفت: رزمایش مواسات و همدلی را در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت که با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رایزنی شده تا اقلام با مقدار تخفیف بیشتری خریداری شده و با همکاری گروه‌های نهادی در اختیار افراد محروم و مستضعف قرار گیرد.

لزوم برخورد جدی با روزه‌خواری در ملأ عام

قدرتی با طرح این سوال که چرا رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها در طول روز در ماه رمضان باز هستند، بر لزوم رعایت شئونات ظاهری ماه رمضان تأکید کرد و گفت: قبلا در ماه رمضان، مغازه‌ها غروب باز می‌شدند یا حداقل کرکره مغازه‌ها نیمه باز بود، اما در سنوات اخیر این موارد رعایت نمی‌شود و می‌بایست با روزه‌خواری در ملأ عام به طور جدی برخورد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری جشنواره‌های ورزشی و اجرای برنامه‌های ویژه زوج‌های جوان در ماه رمضان خبر داد و با اشاره به برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه کتاب در کنار مساجد در ماه رمضان، افزود: اگر در لیالی قدر نیاز به فضای مدارس برای برگزاری مراسمات باشد، با هماهنگی آموزش و پرورش استان از این فضاها استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha