شئونات ماه مبارک رمضان در بازار و خیابان‌ها رعایت شود
کد خبر: 3963017
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

شئونات ماه مبارک رمضان در بازار و خیابان‌ها رعایت شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان اینکه بازار و خیابان‌های استان در ماه مبارک رمضان باید اسلامی باشد، افزود: جهت رعایت شئونات ماه مبارک رمضان با همکاری سازمان‌های مربوطه و اتحادیه اصناف باید با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فضایی فراهم شود که در سطح استان شئونات ماه مبارک رمضان رعایت شود.

برنامه های رمضانبه گزارش ایکنا از لرستان، جلسه ستاد هماهنگی ماه مبارک رمضان چهارشنبه، ۱۸ فروردين با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام چراغی، رئیس ستاد اقامه نماز استان لرستان و دیگر اعضای این ستاد در خرم‎آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان در این جلسه با بیان اینکه در بحث الزامات و شئونات ماه مبارک رمضان نیاز است با دقت بیشتر مورد توجه باشد و متفاوت‌تر از سال‌های قبل برنامه‌ریزی شود، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های قبل در سطح شهر شاهد صحنه‌هایی از عدم رعایت شئونات ماه مبارک رمضان بودیم که شایسته استان تمام شیعه و اسلامی لرستان نیست.

وی با بیان اینکه باید نسبت به اموراتی که در جامعه می‌گذرد حساس باشیم، اضافه کرد: رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید این مسائل را بیان کنند، اگر به رعایت شئونات اسلامی و دینی بی‌تفاوت باشیم دیگر قادر نخواهیم بود به نقطه اول برگردیم.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه بازار و خیابان‌های استان در ماه مبارک رمضان باید اسلامی باشد، افزود: جهت رعایت شئونات ماه مبارک رمضان با همکاری سازمان‌های مربوطه و اتحادیه اصناف باید با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فضایی فراهم شود که در سطح استان شئونات ماه مبارک رمضان رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری برنامه‌های ماه رمضان با بیان اینکه از اظهار نظرهای قطعی و متفرقه با توجه به اینکه رنگ شهرها متفاوت است باید پرهیز شود، گفت: شرایط شهرها و بخش‌ها و روستاها متفاوت است، این تعبیر که در مسجد را پلمب کنیم یا تعطیل کنیم اظهار نظرهایی است که نیاز به تعمق بیشتر دارد و باید پرهیز صورت بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان از قبل بایستی تدارک دیده شود و مردم شاهد آشفتگی در بازار نباشند، تصریح کرد: تهیه اقلام و توزیع مناسب آنها به عهده ستاد تنظیم بازار است که بایستی با برنامه‌ریزی دقیق از تولید تا مصرف را پیش‌بینی کنند.

شاهرخی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی، گفت: در ستاد تنظیم بازار استان قرارگاه ۱۷ ربیع‌الاول تشکیل شده است و موضوع تهیه اقلام مورد نیاز مردم مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های تبلیغی در دورهمی‌های با تعداد اندک فرصت خوبی است که گفتمان مؤثرتر مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه خرم‌آباد همچنین با اشاره به اینکه بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را متدینین انجام داده‌اند، اضافه کرد: الان هم گفته می‌شود استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ابتلای به ویروس را تا حد بالایی کاهش می‌دهد و جلسات و مراسمات مذهبی و دینی ما هم فاصله رعایت می‌شود و از ماسک استفاده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآور شد: در این ایام که هوا به گونه‌ای است که می‌شود از فضای باز استفاده کرد، دلیلی ندارد به صورت یکسان همه محافل و اجتماعات را ببینیم، گاهی می‌گویند با برگزاری مراسم عادی‌انگاری می‌شود اما این دلیل قابل قبولی نیست.

شاهرخی با بیان اینکه بیشتر مجالس مذهبی ما در این مدت تعطیل بوده است به غیر از نماز جمعه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده اما شما همچنان تجمعات و مراسماتی همچون ترحیم را می‌بینید، افزود: اینکه مراسم دینی و مذهبی را با این دلایل و با عنوان عادی‌انگاری تعطیل کنیم پذیرشش سخت و دشوار است، با توجه به اینکه وضعیت شهرها هم متفاوت است می‌توان مراسم را با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی برگزار کرد.

وی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی جهت برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: می‌توانیم با همدلی، اتحاد و یاری خداوند کلیه برنامه‌های ماه مبارک رمضان را در فضایی متفاوت‌تر برگزار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: امیدوارم در ماه مبارک رمضان کمک‌های مؤمنانه توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ستاد مشارکت‌‌های مردمی، ستاد مقابله با کرونا و سایر سازمان‌های مسئول بیش از گذشته ادامه داشته باشد تا بتوانند خدمات بهتری به جامعه هدف و نیازمندان ارائه بدهند.

رسیدگی به مساجد وظیفه اهالی محل است

حجت‌الاسلام شاهرخی همچنین در جلسه هم‌اندیشی گروه‌های خیریه، جهادی و فرهنگی که امروز، هجدهم فروردین با محوریت مساجد با حضور حامد ویسکرمی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان و کرم یاری، مدیرکل بهزیستی لرستان در خرم‎آباد برگزار شد، گفت: گروه های جهادی همچون دانه‌های تسبیح به یکدیگر متصل شوند و چنانچه مجمع عمومی و یا مشارکت‌هایی شکل می‌گیرد باید فراگیر باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسجد به‌عنوان مرکز فعالیت‌های اسلامی و دینی و همچنین مکانی جهت مطرح کردن موضوعات فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید مورد توجه همه ما باشد، اضافه کرد: مساجد با حضور جوانان انقلابی و کانون‌های فرهنگی و هنری و بسیج بر زیبایی آن افزوده می‌شود.

شاهرخی اضافه کرد: نباید اجازه بدهیم کاستی‌ها و رویدادهای نامیمون ۴۰ ساله اول انقلاب در چهل ساله دوم نیز اتفاق بیفتد بلکه باید رویدادهای خوب ۴۰ ساله اول را با کمیت، کیفیت و قدرت تقویت کنیم و اگر رویدادهای مخربی هم وجود داشته با همدیگر شناسایی کرده و نگذاریم این رویدادها تکرار بشود.

وی با بیان اینکه نباید نگاه ما اینگونه باشد که از بیرون کسانی به فکر مسجد باشند بلکه رسیدگی به امورات مسجد وظیفه اهالی محل است، تصریح کرد: امیدوارم این جلسات ادامه پیدا کند و جوانان انقلابی، گروه‌های جهادی، روحانیون و مسئولان با یکدیگر بیشتر در ارتباط باشند تا بتوانیم آرمان‌ها و اهداف متعالی که در پیش داریم نائل بشویم.

انتهای پیام
captcha