بستری ۵۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های لرستان
کد خبر: 3962632
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

بستری ۵۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های لرستان

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ابتلای ۹۹۵ مورد جدید به کروناویروس و شش فوتی در استان، گفت: میزان موارد بستری و مشکوک در بیمارستان‌های استان ۵۱۰ نفر گزارش شده است.

بستری بودن ۵۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ۱۶ فروردین در تشریح وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا تا پایان روز چهاردهم فروردین‌ماه، ۲۶۸ هزار و ۱۵ نمونه تست ارسالی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۶۴ هزار و ۲۰۹ نمونه تست جواب داده شده که ۷۹ هزار و ۴۸۱ نمونه تست مثبت بوده است، اضافه کرد: متأسفانه تاکنون بر اثر بیماری کرونا ویروس یک هزار و 407 نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

کوشکی با بیان اینکه میزان موارد بستری و مشکوک در بیمارستان‌های استان ۵۱۰ نفر گزارش شده است، ادامه داد: براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های خرم‌آباد، سلسله و دلفان، بروجرد، ازنا و الیگودرز در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: شهر دورود نارنجی و چگنی، پلدختر، رومشگان و کوهدشت در وضعیت زرد قرار دارند و براساس آمار روزهای 13 و 14 فروردین‌ماه، ۹۹۵ مورد ابتلای جدید به کروناویروس و شش فوتی در استان گزارش شده است.

۵۰۰ نفر از کادر درمانی لرستان دچار کرونا شدند

محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در یک گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه برای بیماری کروناویروس، ۱۳۷ تخت جدید به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اضافه شده و ۱۲۲ تخت را تعمیر و بازسازی کردیم، گفت: این تخت‌ها به مجموع تخت‌های بیمارستان‌های شهید رحیمی خرم‌آباد، ابن‌سینای نورآباد، امام علی(ع) ازنا، امام خمینی(ره) پلدختر والشتر، هفت تیر دورود، شهید ولیان الیگودرز، بیمارستان‌های کوهدشت و بروجرد اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد تخت بیمارستانی با نُرم کشوری فاصله داریم، اظهار کرد: در حوزه درمان تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال در بخش دانشگاهی استان دو هزار و 225 تخت است.

نیکبخت اضافه کرد: میانگین کشور یک و هفت ‌دهم در هزار است؛ بنابراین دو دهم با نرم کشوری فاصله داریم اما با راه‌اندازی تخت‌های کوهدشت، دورود و بیمارستان جدید نیایش از مرز هم خواهیم گذشت.

وی بیان کرد: امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به رقم دو تخت به ازای یک هزار نفر جمعیت برسیم و برای کرونا سعی کرده‌ایم تخت اضافه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ پزشک داریم که برای خدمات‌دهی به بیماران فعالیت دارند، افزود: چنانچه قصوری و ظلمی از سوی پزشکی محرز شود از طریق پزشکی قانونی، سازمان نظام پزشکی پیگیر موضوع خواهیم بود.

نیکبخت با بیان اینکه در ایام کرونا بیش از ۵۰۰ نفر از کادر درمانی دچار کرونا شدند و همچنین شهدایی نیز در این راستا داشتیم، گفت: روزانه بیش از دو هزار بیمار در مراکز درمانی و بخش‌های بیمارستانی استان بستری می‌شوند هرچند ممکن است اشتباهی رخ دهد از طریق مراجع ذیصلاح پیگیر خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha