استفاده از ظرفیت خیران برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس لرستان / تمامی دستگاه‌ها پای کار باشند
کد خبر: 3962575
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت خیران برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس لرستان / تمامی دستگاه‌ها پای کار باشند

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران برای تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس لرستان، گفت: تمام سازمان‌های دولتی و غیردولتی باید امکانات خود را جهت تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس استان به کار بگیرند.

باغ موزهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد به همراه محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و مسئولان اجرایی ذی‌ربط امروز،  ۱۶ فروردين‌ماه از روند تکمیل پروژه مجموعه فرهنگی موزه دفاع مقدس استان لرستان بازدید کرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی، امام جمعه خرم‌آباد در حاشیه این بازدید با اشاره به آیه ۱۷۰ سوره آل‌عمران «وَيَستَبشِرونَ بِالَّذينَ لَم يَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَيهِم وَلا هُم يَحزَنونَ» گفت: تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان لرستان در حقیقت ترجمه‌ای از آیه قرآن است که طبق آیه، شهدا با ما سخن می‌گویند.

وی افزود: با راه‌اندازی یادمان شهدا باید تلاش کنیم رزم و ایثار رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنیم که از حرکت در مسیر و آرمان‌هایی که دارند نترسند و از گذشته پشیمان نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: باغ موزه دفاع مقدس گنجینه‌ای است که رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و ایثار زن، مرد، پیر و جوان مردم استان لرستان را در قالب هنر منتقل می‌کند. بر همین اساس هر خدمتی جهت ساخت این باغ موزه انجام شده گام برداشتن در مسیر شهدا است.

وی بیان کرد: باید سعی کنیم با زبان هنر و نرم‌افزارهای پیشرفته و تهیه محتواهای خوب باغ موزه دفاع مقدس را به یک باغ موزه دفاع مقدس ممتاز تبدیل کنیم در همین راستا تمام سازمان‌های دولتی و غیردولتی باید جهت تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان امکانات خود را به کار بگیرند و همچنین از ظرفیت خیران و نیکوکاران جهت تکمیل این پروژه مهم استفاده شود.

شاهرخی گفت: استان لرستان با تقدیم شش هزار و ۳۰۰ شهید این شایستگی را دارد که زیباترین جلوه ماندگار دفاع مقدس را داشته باشد، بر همین اساس باید از تمامی امکانات و ماشین‌آلات سازمان‌ها جهت فراهم کردن راه دسترسی و زیبایی‌های ظاهری باغ موزه دفاع مقدس استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم پیام شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم امید همواره در دل این نسل زنده است، زیرا هشت سال دفاع مقدس خودکفایی و معنی واقعی ما می‌توانیم را به ما یاد داد و گرنه چرا که از لحاظ امکانات نظامی و نیروی انسانی در برابر دشمن بسیار ضعیف و قابل مقایسه نبودیم، ولی توانستیم این هشت سال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: در استان فرماندهان و رزمندگانی داریم که گنجینه‌ای از خاطرات دفاع مقدس در سینه دارند بنابراین باید تلاش کنیم خاطرات و تجربیات آنها را جمع‌آوری و در باغ موزه دفاع مقدس ثبت و ضبط کنیم و به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی، اظهار کرد: خوشبختانه گروه‌های جهادی و جوانان انقلاب در استان در همه عرصه‌های بهداشت، عمرانی، اقتصادی و فرهنگی  فعالیت دارند بر همین اساس باید پای گروه های جهادی و جوانان انقلابی را به باغ موزه دفاع مقدس باز کنیم که با اجرای برنامه‌های فرهنگی مردم را جذب کنند.

انتهای پیام
captcha