استفاده از ظرفیت پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی الیگودرز در بحث تفسیر قرآن
کد خبر: 3962495
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

استفاده از ظرفیت پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی الیگودرز در بحث تفسیر قرآن

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی الیگودرز از فعالیت شش پایگاه فرهنگی و اجتماعی در شش نقطه محروم و حاشیه‌ای الیگودرز خبر داد و گفت: نظر داریم با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به تفسیر قرآن ورود پیدا کنیم.

وجود ۶ پایگاه‌ فرهنگی و اجتماعی در الیگودرز / استفاده از ظرفیت این پایگاه‌ها در بحث تفسیر قرآنحجت‌الاسلام محمد محمودی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی الیگودرز در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را رویکرد جدید تبلیغات اسلامی الیگودرز ذکر کرد و گفت: لازمه این کار پرداختن به بحث تفسیر قرآن است که در این راستا در نظر داریم سال جدید با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به تفسیر قرآن ورود پیدا کنیم.

وی از فعالیت شش روحانی در این پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی خبر داد و افزود: این شش پایگاه در شش منطقه حاشیه‌ای، آسیب‌پذیر و سکونت‌گاه‌های غیررسمی مستقر هستند که از اهداف راه‌اندازی این پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توان به ارتقای بینش دینی و تعمیق و تقویت اعتقادات مردم اشاره کرد.

محمودی به مشکلات حوزه قرآن اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته اعتباراتی برای برنامه‌های قرآنی در سازمان تبلیغات مصوب می‌شد که بنا بر فعالیت مؤسسات و مراکز قرآنی این اعتبارات توزیع می‌شد که در سال‌های اخیر به‌ ویژه در شرایط کرونایی این اعتبارات کم شد که ضرورت دارد اعتباراتی به صورت آمایش سرزمینی یا سرانه در اختیار مؤسسات و مراکز قرآنی قرار بگیرد تا جامعه قرآنی انگیزه لازم برای ادامه فعالیت را داشته باشند.

کارشناس امور قرآنی اداره‌ تبلیغات اسلامی الیگودرز با بیان اینکه اغلب مؤسسات قرآنی این شهرستان هزینه‌های خود را از طریق مشارکت خیرین، کمک‌های مردمی و شهریه قرآن‌آموزان تأمین می‌کنند و به نوعی خودجوش هستند، اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر مردم شده و مدیران مؤسسات قرآنی برای تأمین هزینه‌ها با مشکل مواجه هستند که می‌طلبد کمک‌های دولتی به مؤسسات رآنی به صورت ماهانه یا فصلی مدنظر باشد.

وی خواستار ورود مؤسسات و خانه‌های قرآنی به بحث تفسیر قرآن شد و گفت: برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه لازم است به برنامه‌های تفسیر و قرائت قرآن توجه ویژه شود.

انتهای پیام
captcha