بازدارندگی دشمن در سایه طراحی فعالیت‌های نوین قرآنی
کد خبر: 3962485
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۰

بازدارندگی دشمن در سایه طراحی فعالیت‌های نوین قرآنی

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه کشور اظهار کرد: برای نتیجه بهتر در مقابله با دشمنان باید فعالیت‌ها و برنامه‌های جدید با محتوای جذاب و اثرگذار با استفاده از کارشناسان و اساتید قرآنی و فرهنگی طراحی شود تا بتوانیم دشمن را از حرکت بازداریم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه کشور، عصر روز گذشته، 15 فروردین در نشست مجازی با موضوع بررسی فرصت‌های تبلیغی که با مشارکت 290 نفر از طلاب حوزه علمیه استان برگزار شد، ضرورت توجه به امر تبلیغ و پرداختن به امورات فرهنگی قرآنی را مورد تأکید قرار داد و خدا ترس بودن را از اهم شاخصه مبلغان برشمرد و اظهار کرد: مبلغان این مؤلفه را سرلوحه امور قرار داده و در طول زمان خدمت مروج آن هستند.

وی با یادآور شدن این مطلب که خدا ترس بودن راه نجات از هلاکت است، تصریح کرد: تبیین مبانی دینی و الهی یکی از وظایف طلاب است و معاونت تبلیغ وظیفه دارد محتوای اصلی را درست، مستند و مستدل در اختیار آنان قرار دهد.

حجت‌الاسلام ملانوری گره‌گشا بودن را از دیگر تکالیف مبلغان بیان و اضافه کرد: مبلغان بهترین و مطمئن‌ترین راهنمایانی هستند که می‌تواند سیره و مکتب علوی و فاطمی را در جامعه نشر دهند و پرداختن به موضوعات مختلف و محتواسازی در فضای مجازی از دیگر اقدامات در دستور کارست.

وی با اشاره به اینکه فعالیت طلاب و روحانیون تنها در حوزه تبلیغ محدود نشده و همواره در زمینه‌های مختلف یار و یاور مردم هستند، ادامه داد: تشکیل گروه‌های جهادی از سوی طلاب و کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل، زلزله و حتی کرونا گواه بر این ادعاست.

این مقام مسئول یکی از امتیازات روحانیون و مبلغان را در دسترس بودن ورفع نیازهای اجتماعی و فرهنگی مردم برشمرد و بر ضرورت حمایت این مجموعه تأکید کرد و گفت: حضور روحانیون در شهرها، روستاها و حتی مناطق صعب‌العبور نشان از روحیه ایثارگری آنان دارد، روحانیون مردم را عضوی از خانواده خود دانسته و با تمام توان برای رفع مشکلات آنان در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام ملانوری ضرورت بهره‌گیری حوزه‌های علمیه از ظرفیت‌های مراکز آموزش‌های مهارتی و کاربردی را متذکر شد و افزود: طلبه نخبه باید در حوزه‌های علمی و مهارتی حرف برای گفتن داشته باشد و با تسلط بر دیگر زبان‌ها و مهارت‌هایی همچون رایانه و ... زمینه نشر علوم دینی و قرآنی را در سطح منطقه و بین‌المللی فراهم کند.

وی با بیان این نکته که مبلغ هوشیار فرصت تبلیغ را مغتنم شمرده و منتظر ایجاد فرصت از سوی مرکز نمی‌ماند، تصریح کرد: متأسفانه دشمن از هر فرصت برای ضربه زدن به مسلمانان استفاده می‌کند و یکی از این راه‌ها ایجاد شبه است، مبلغان و روحانیون مکلف هستند این شبهات را شناسایی و با مطرح کردن پاسخ‌های مستند و مستدل درصدد رفع آن برآیند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه فعالیت‌های مخالفان اسلام و انقلاب باید به درستی رصد و اقدامات لازم جهت دفع اقدامات آنان صورت گیرد، بیان کرد: اینکه منتظر بمانیم و تنها دافع اقدامات و فعالیت آنان باشیم کار هوشمندانه‌ای نیست، بهتر است برای نتیجه بهتر فعالیت‌ها و برنامه‌های جدید با محتوای جذاب و اثرگذار با استفاده از کارشناسان و اساتید قرآنی و فرهنگی طراحی شود تا بتوانیم دشمن را از حرکت بازداریم.

وی تزریق روحیه امیدبخشی به مردم را نیاز کنونی جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: امسال انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و تشویق مردم به حضور در انتخابات و انتخاب فردی اصلح از وظایف مبلغان است. روحانیون مکلف هستند که شاخصه‌های نامزد اصلح را با استفاده از آیات قرآن و سنت برای مردم تشریح کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور استفاده از فضاهای تبلیغی همچون مساجد، محافل قرآنی، فضای مجازی و رسانه‌ای، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، زندان‌ها و سربازخانه‌ها، اماکن خاص مثل تفرجگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را از جمله اماکن تبلیغ نام برد.

انتهای پیام
captcha