فعالیت ۴۳ مهد قرآن‌ در سپاه لرستان
کد خبر: 3959796
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

فعالیت ۴۳ مهد قرآن‌ در سپاه لرستان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از فعالیت ۴۳ مهد قرآنی سپاه استان خبر داد و گفت: این مهدهای قرآن در پایگاه‌های مقاومت و مساجد مستقر هستند.

فعالیت 43 مهد قرآن‌ در سپاه لرستانمریم سپهوند، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در گفت‌وگو با ایکنا در لرستان از فعالیت ۴۳ مهد قرآنی سپاه در استان خبر داد و گفت: قرآن‌آموزان مهدهای قرآن نونهالان بین سه تا شش سال هستند، و این مهدهای قرآنی در بخش پیش‌دبستانی نیز پذیرای کودکان شش ساله هستند.

وی با بیان اینکه مهدهای قرآنی بسیج مبتنی بر قرآن و با هدف تربیت نیروی انقلابی و ارزشی از لحاظ اخلاقی و مبانی انقلاب کار خود را دنبال می‎‌کند، افزود: در این مهدها به‌دنبال ایجاد محیطی سالم برای ارائه مباحث دینی، قرآنی، احترام به والدین و فرهنگ بومی به نونهالان در نزدیکترین، امن‌ترین و سالم‌ترین فضای فرهنگی یعنی مساجد محل زندگی‌شان هستیم.

سپهوند با بیان اینکه ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه، آشنایی نونهالان با فضای مسجد، آموزش و تربیت نونهالان مهدوی و نسل طراز انقلاب اسلامی مهمترین هدف تأسیس مهدهای قرآنی است، ادامه داد: آموزش حفظ سوره‌های قرآن همراه با مفاهیم آن، حفظ احادیث و روایات، آموزش مفاهیم علمی و ریاضی، قصه، داستان‌های قرآنی و کلاس مصورسازی داستان‌ها جزو عمده محتوایی است که مربیان در مهدها به کودکان آموزش می‌دهند.

شرکت ۵۰۰ نونهال در کلاس‎های مجازی مهدهای قرآن سپاه

سپهوند با بیان اینکه مهدهای قرآنی با شناسایی مادران عضو پایگاه‌های مقاومت محلات که علاقه‌مند به حضور فرزندان‌شان در کلاس‎های قرآنی هستند، تأسیس می‎شود، اظهار کرد: مربیان مهدهای قرآن نیز پس از شناسایی در سطح محلات و شرکت در دوره‌های آموزشی، به‌کارگیری و جذب این مهدهای قرآنی می‎‏شوند. یک مهد قرآنی باید امکانات اولیه برای آموزش نونهالان و همچنین فضای مناسب از نظر فیزیکی را داشته باشد.

وی در ادامه به شیوع کروناویروس و تعطیلی کلاس‎های حضوری مهدهای قرآنی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استفاده از گوشی هوشمند برای کودکان سه تا شش ساله مشکل است تا حدودی آمار قرآن‌آموزان ما در کلاس‎های مجازی تا حدودی کم شده و در حال حاضر ۵۰۰ نونهال در کلاس‎های مجازی مهدهای قرآنی آموزش می‎بینند.

انتهای پیام
captcha