نقش حماسی و عاطفی بانوان در دفاع مقدس
کد خبر: 3957800
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
امام‌جمعه خرم‌آباد مطرح کرد؛

نقش حماسی و عاطفی بانوان در دفاع مقدس

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان به نقش حماسی و عاطفی بانوان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بانوان با پشتیبانی و حضور مستقیم در جنگ و با تربیت فرزندان انقلابی نقش حماسی و عاطفی داشتند.

امام جمعهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد، ۱۶ اسفندماه در یادواره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، بزرگداشت ۴۸۳ شهیده و ۳۹۱ زن جانباز لرستان، اظهار کرد: امام راحل با دم مسیحایی خویش جریان دینی و فرهنگی سالم را در ایران اسلامی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حکومت پهلوی و حضور نظام سلطه در کشور، ظلم، ستم و اختناق بر جامعه حاکم بود، گفت: عشایر، طوایف و سادات از لرستان به اقصی نقاط کشور تبعید شدند و همین برنامه در حوزه علمیه قم ایجاد شده بود، به‌گونه‌ای که روحانیت نمی‌توانستند در حوزه علمیه مشغول درس و بحث باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه از سال ۴۲ به بعد از دل سختی‌ها مردم ایران از تدافع به تهاجم خود ادامه دادند و بعد از ۱۵ سال جریان فرهنگی، دینی و فرهنگی و با نصرت الهی در ۲۲ بهمن اساس نظام سلطه را از کشور برچید، افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امداد غیبی و نصرت الهی شامل حال مردم شد.

وی با یادآوری اینکه در جریان سالم فرهنگی فکری انقلاب، نقش بانوان حماسی و عاطفی بود، و ما را به این مقطع رساند، افزود: اوج ابعاد حماسی و عاطفی بانوان را در جنگ تحمیلی مشاهده می‌کنیم، بانوان از طرفی در پشتیبانی جنگ و هم در رزم و همراهی رزمندگان حضور داشتند و فرزندان پروش یافته دامان آنان شهید شدند.

شاهرخی با اشاره به اینکه لرستان جزو اولین استان‌هایی بود که با شروع جنگ خود را به جبهه‌ها رساند، افزود: شهدا با ما سخن می‌گویند وظیفه ما این است که سخن شهیدان را به گوش آنان که نمی‌شوند، برسانیم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با طرح این سؤال که شهیدان چه می‌گویند که قرآن از آنان سخن می‌گویند، گفت: پیام شهدا این است که از گذشته ناراحت نباشید، از صدمه و جراحتی که دیدید غمگین نباشید و نسبت به آینده ترس نداشته باشید و اگر ما در عمل بر مدار شهدا حرکت کنیم نصرت الهی شامل حال ما می‌شود و وعده خدا تخلف‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه پیام انقلاب مرزهای کشور را در نوردیده و به محور مقاومت رسیده است، تصریح کرد: اگر دشمن یک نقطه در سوریه را می‌زند محور مقاومت سه نقطه را می‌زند و این اقتدار برگرفته از فرهنگ انقلاب است.

انتهای پیام
captcha