کاشت ۶۳۰۰ نهال به یاد شهدای لرستان
کد خبر: 3957795
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

کاشت ۶۳۰۰ نهال به یاد شهدای لرستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور‌ ایثارگران لرستان با اشاره به تقارن هفته شهدا با هفته درختکاری، گفت: در این هفته شش هزار و 300 نهال به یاد شهای لرستان کاشته خواهد شد.

کاشت ۶۳۰۰ نهال به یاد شهدای لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود زرین‌جویی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، امروز، ۱۶ اسفندماه در یادواره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، بزرگداشت ۴۸۳ شهیده و ۳۹۱ زن جانباز که در سالن اجتماعات بانک صادرات برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۲ اسفند، سالروز تأسیس بنیاد شهید را با عنوان روز شهید نام‌گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه همه ساله مراسمی از ۱۶ تا ۲۲ اسفند در راستای بزرگداشت مقام شهدا برگزار می‌شود، ادامه داد: امروز در اولین روز از هفته شهید و این یادواره در راستای بزرگداشت ۱۷ هزار شهیده و جانباز زن کشور و کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان که سال آینده برگزار خواهد شد، برگزار می‌شود.

زرین‌جویی با اشاره به اینکه یادواره ۸۷۴ شهید و جانباز بانوی لرستانی با نام فرشتگان تاریخ‌ساز برگزار شده است، بیان کرد: در این یادواره کتاب «اعلان شهدای زن لرستان» رونمایی خواهد شد.

وی به تقارن هفته شهدا با هفته درختکاری اشاره کرد و گفت: در این هفته به یاد شش هزار و 300 شهید لرستان، تعداد شش هزار و 300 نهال کاشته خواهد شد.

زرین‌جویی اهتزاز پرچم ایران در مراسم غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و یادواره‌ شهدا را از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در سطح استان اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha