آغاز به کار یادواره ۸۷۴ زن شهیده و جانباز لرستان
کد خبر: 3957771
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

آغاز به کار یادواره ۸۷۴ زن شهیده و جانباز لرستان

یادواره استانی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» در راستای گرامیداشت ۴۸۳ شهید و ۳۹۱ جانباز زن استان لرستان امروز، ۱۶ اسفند در خرم‌آباد آغاز شد.

آغاز به کار یادواره ۸۷۴ زن شهیده و جانباز لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، یادواره استانی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» در راستای گرامیداشت ۴۸۳ شهیده و ۳۹۱ جانباز زن استان لرستان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، امور بانوان و خانواده استانداری لرستان و دستگاه‌های فرهنگی استان امروز، ۱۶ اسفندماه در محل سالن همایش‌های بانک صادرات خرم‌آباد آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی‏‌ فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی ‎فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد سخنرانان این مراسم هستند.

روز گذشته و در آستانه برگزاری یادواره ۸۷۴ زن شهیده و جانباز استان لرستان کلیپ «حماسه اسوه‌های ماندگار» کاری از معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان رونمایی و منتشر شد.

محمود زرین‌جویی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در حاشیه این یادواره، با بیان اینکه خون شهدا ضامن آسایش، امنیت و صلابت کشور است که این مطلب بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: همه ما مدیون شهدا هستیم و هر کاری انجام بدهیم وظیفه است، چراکه در مقابل آن همه ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری هرچه بگوییم و از شهدا یاد کنیم، کم است.

وی با بیان اینکه زنان آیینه تمام‌نمای ایثار و فداکاری در پیدایش انقلاب و به‌ویژه در طول هشت سال دفاع مقدس بودند، افزود: نقش زنان ما در شکل‌گیری انقلاب، پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و هم‌اکنون در صحنه‌های مختلف با تأسی از مکتب عاشورا و مکتب حضرت زینب‌(س) و فرهنگ ایثار و شهادت با کلیدواژه استقامت و ایثار اجتماعی است که صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با بیان اینکه خون شهدا ضامن آسایش، امنیت و صلابت کشور است، ادامه داد: تاکنون کنگره‌ها و یادواره‌های فراوانی را برگزار کرده‌ایم ولی برگزاری یادواره‌هایی که خاص بانوان باشد تاکنون کمرنگ بوده است و امیدوارم برگزاری این یادواره گامی در راستای معرفی مجاهدت و ایثارگری بانوان شهیده و جانباز استان باشد.

انتهای پیام
captcha