رونمایی از 9 اثر شورای عالی قرآن + معرفی آثار
کد خبر: 3957596
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
در مراسم اختتامیه دور‌ه‌های آموزشی سال 99 شورای عالی قرآن روی داد؛

رونمایی از 9 اثر شورای عالی قرآن + معرفی آثار

در مراسم اختتامیه دور‌ه‌های آموزشی شورای عالی قرآن در سال 99 از ۹ اثر تولیدی این شورا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در مراسم اختتامیه دور‌ه‌های آموزشی سال 99 شورای عالی قرآن امروز پنجشنبه، 14 اسفندماه، از 9 اثر تولیدی این شورا رونمایی شد که در ادامه این گزارش، به معرفی اجمالی آن پرداخته می‌شود.

دوره ترتیل آموزشی کل قرآن کریم

موضوع این دوره تلاوت آموزشی کل قرآن به روش ترتیل با صدای محمد فهمی عبدالسید عصفور از کشور مصر است که ویژه قاریان، حافظان و عموم علاقه‌مندان به تلاوت و آموزش صحیح قرآن کریم تولید شده است. در معرفی این اثر آمده است: شیخ محمد فهمی عبدالسید عصفور از مقریان مصری است که با حضور ایشان در کشورمان طی سال‌های 95 تا 98 دوره‌های مختلف آموزشی برگزار شد و ده‌ها نفر از قاریان و حافظان ممتاز ایرانی مجوز قرائت به روایت‌های مختلف را از وی دریافت کردند، از جمله ویژگی‌های این دوره ترتیل که با کاربرد آموزشی و نه رسانه‌ای تولید شده، می‌توان به رعایت صحیح نَبر و تکیه کلمات و جملات اشاره کرد. این اثر در سال‌های 98 و 99 در استودیوی شورای عالی قرآن ضبط شده است.

معرفی آثار رونمایی شده شورای عالی قرآن

دوره ترتیل کل قرآن کریم

موضوع این دوره تلاوت کل قرآن به روش ترتیل است که با صدای قاسم رضیعی ویژه قاریان، حافظان و عموم علاقه‌مندان به قرآن کریم منتشر شده است. در معرفی این اثر آمده است: استاد قاسم رضیعی از قاریان باتجربه کشورمان است که تلاوت‌ها و اذان ایشان سال‌هاست از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش می‌شود. ایشان که پیش از این دوره ترتیل خود را در سال 1377 ضبط کرده بود، موفق شد دوره جدید ترتیل کل قرآن را در سال 1399 با تولیت شورای عالی قرآن در استودیوی شورا تلاوت کند. این دوره ترتیل پس از طی مراحل تولیدی و نظارتی و اعمال اصلاحات لازم در رسانه‌های شنیداری و دیداری و برای عموم علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معرفی آثار رونمایی شده شورای عالی قرآن

آلبوم ادعیه و زیارات

موضوع این آلبوم قرائت ادعیه و زیارات مأثوره است که دعاخوانان ممتاز کشور آن را اجرا کرده‌اند. در معرفی این اثر گفته شده؛ به موازات تشکیل جلسات ارتقا و شناسایی دعاخوانان ممتاز سراسر کشور از اواسط سال 98، ضبط دعا از ایشان در دستور کار قرار گرفت. از مجموع بالغ بر 250 قطعه ادعیه و زیارات تولید شده، 146 مورد نصاب لازم را برای پخش از شبکه‌های صدا و سیما کسب کرد که در قالب آلبوم حاضر، تقدیم عاشقان قرآن صاعد می‌شود.

معرفی آثار رونمایی شده شورای عالی قرآن

دوره ترتیل کل قرآن کریم

موضوع این دوره تلاوت کل قرآن به روش ترتیل است که با صدای احمد دباغ ویژه قاریان، حافظان و عموم علاقه‌مندان به قرآن کریم منتشر شده است.

این اثر بدین نحو معرفی شده است؛ احمد دباغ از قاریان و حافظان ممتاز کشورمان است که دوره ترتیل ایشان به همت شبکه رادیویی قرآن در سال 91 در شهر قم تولید شد. این اثر، اخیراً پس از اصلاح و رفع برخی اشکالات فنی در شورای عالی قرآن، برای بهره‌برداری در رسانه‌های شنیداری و دیداری و استفاده عموم علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم آماده‌سازی شده است.

معرفی آثار رونمایی شده شورای عالی قرآن

آلبوم تلاوت

آلبوم تلاوت تحقیق با صدای 14 نفر از قاریان بین‌المللی تولید شده است، این آلبوم به مناسبت اولین سالروز شهادت سردار قرآنی، سپهبد قاسم سلیمانی با تلاوت آیاتی با موضوعات جهاد، شهادت، مقاومت، استکبارستیزی و بصیرت از سوی قاریان بین‌المللی جوان جمهوری اسلامی ایران تولید شده است.

معرفی آثار رونمایی شده شورای عالی قرآن

چهارمین دوره ارتقای دعاخوانان ممتاز کشور

این اثر با موضوع روایت تصویری چهارمین دوره ارتقای دعاخوانان ممتاز کشور ویژه دعاخوانان و علاقه‌مندان به آموزش تخصصی دعاخوانی تولید شده است. چهارمین دوره ارتقای دعاخوانان ممتاز کشور از آذرماه سال 98 آغاز شد و تا اسفند سال 99 ادامه پیدا کرد. این دوره در 15 جلسه برگزار شد، در این دوره، کارشناسی اجرای دعاخوانان با حضور هشت نفر از استادان مبرز در دستور کار قرار داشت. در این دوره که غالب جلسات آن به صورت نیمه حضوری و مجازی برگزار شد، بیش از 100 اجرای دعاخوانان ممتاز سراسر کشور مورد نقد و تحلیل اساتید قرار گرفت، آلبوم حاضر روایت تصویری حدود سی ساعت از جلسات مذکور است.

معرفی آثار رونمایی شده شورای عالی قرآن

دوازدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم

این اثر روایت تصویری دوازدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم است که از آذرماه 98 آغاز شد و تا اسفند 99 ادامه پیدا کرد. این دوره در 25 جلسه برگزار شد و در آن کارشناسی تلاوت قراء، بیان ترجمه و مفاهیم آیات منتخب و بهداشت صوت با حضور دوازده نفر از استادان مبرز در دستور کار قرار داشت. در این دوره که غالب جلسات آن به صورت نیمه‌حضوری و مجازی برگزار شد، بیش از 70 قطعه تلاوت از قاریان ممتاز سراسر کشور مورد نقد و تحلیل اساتید قرار گرفت، آلبوم حاضر، روایت تصویری بالغ بر 50 ساعت از جلسات مذکور است.

معرفی آثار رونمایی شده شورای عالی قرآن

ترتیل گروهی قرآن کریم

این اثر با صدای 15 نفر از استادان و قاریان ممتاز کشور در ماه رمضان سال 99 به صورت روزانه ضبط و با فاصله زمانی کمی پس از تولید از رادیو قرآن پخش می‌شد، هر یک از اجزای این دوره ترتیل، توسط 3 نفر از قراء تلاوت شده است. ضبط این اثر در استودیوی شورای عالی قرآن انجام شده است.

معرفی آثار رونمایی شده شورای عالی قرآن

دوره ترتیل کل قرآن کریم

در این اثر تلاوت کل قرآن کریم به روش ترتیل با صدای محمدجواد پناهی منتشر شده است. محمدجواد پناهی از قاریان پیشکسوت کشورمان است که تلاوت‌ها و اذان ایشان، سال‌هاست از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش می‌شود. دوره ترتیل که قرآن با صدای ایشان در سال 93 با پشتیبانی مرکز قرآنی آستان قدس رضوی در مشهد ضبط شده است. این اثر، اخیراً پس از اصلاح و رفع برخی اشکالات فنی در شورای عالی قرآن، برای بهره‌برداری در رسانه‌های شنیداری و دیداری و استفاده عموم علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم آماده‌سازی شده است.

معرفی آثار رونمایی شده شورای عالی قرآن

انتهای پیام
captcha