استفاده از حجاب مخصوص ویژه زنان پلیس در «لسترشر» انگلستان
کد خبر: 3957580
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

استفاده از حجاب مخصوص ویژه زنان پلیس در «لسترشر» انگلستان

پلیس شهر لسترشر انگلستان، طرح آزمایشی استفاده از حجاب مخصوص ویژه زنان پلیس مسلمان را در سراسر این شهر به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، در حال حاضر شماری از نیروهای پلیس زن مسلمان در شهر لسترشر، یک نمونه از مقنعه پلیس را به صورت آزمایشی استفاده می‎کنند تا در صورت نتیجه مثبت، از آن برای افسران زن مسلمان در سراسر انگلستان استفاده شود.

این مقنعه که قابلیت بر سر کردن به همراه دیگر تجهیزات پلیس، چون کلاه افسران پلیس را دارد، از یک دکمه آهن‌ربایی برخوردار است که به محض کشیده شدن رها می‌شود؛ این ویژگی به زنان محجبه پلیس کمک خواهد کرد که به هنگام درگیری فیزیکی احتمالی با مظنونان، از خطر آسیب دیدن به علت کشیدن مقنعه یا حجاب مصون بمانند.

استفاده پلیس نیوزیلند از یونیفورم با سبک اسلامی آن هم پس از یک سال و نیم تحقیق،  توجه پلیس انگلیس را به آن جلب کرده است و حالا انگلیس بزرگ‌ترین کشور اروپایی است که با الگوبرداری از حجاب جدید زنان پلیس نیوزیلند تلاش می‌کند شمار زنان مسلمان حاضر در دستگاه پلیس این کشور را افزایش دهد.

به گزارش الجزیره، این گام حتی در همین سطح نمادین، نیز تحسین بسیاری را به دنبال داشته است که بر لزوم به رسمیت شناختن اختلاف‌های عقیدتی حتی در صفوف نیروهای پلیس تأکید دارد.

تا پیش از این انگلیس، درباره نوع استفاده از مقنعه‌ای برای زنان پلیس این کشور که با شرایط خاص وظیفه آنها همخوانی داشته باشد، تحقیق و آزمایشی انجام نداده بود؛ اما حالا که یونیفورم اسلامی پلیس نیوزیلند از لحاظ سلامتی و امنیت تأیید شده است، انگلیس توانسته است از آن الگوبرداری کند.

انتهای پیام
captcha