چهره‌های قرآنی مدارس علمیه لرستان شناسایی شوند
کد خبر: 3957579
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
در نشست معاونان تهذیب لرستان تأکید شد:

چهره‌های قرآنی مدارس علمیه لرستان شناسایی شوند

در نشست هم‌اندیشی مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه لرستان بر لزوم شناسایی چهره‌های قرآنی از بین طلاب مدارس علمیه استان تأکید شد.

معاونان تهذیببه گزارش ایکنا از لرستان، نشست هم‌اندیشی مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه لرستان امروز، ۱۴ اسفند با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد رضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور و نیز مدیران و معاونان مدارس علمیه استان لرستان در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والسملمین محمد عالم‌زاده نوری، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور نیز در این نشست با بیان اینکه برای نهادینه کردن معارف تهذیبی در مدارس باید اساتید با اخلاص و سعه‌صدر، آموزه‌های اخلاقی و معنوی در بین طلاب را نهادینه کنند، به نقش اساتید حوزه در گسترش اخلاق قرآنی اشاره کرد و افزود: طلاب باید با تهذیب نفس و کسب معارف قرآنی بتوانند رسالت تبلیغی خود را در جامعه انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برای گسترش برنامه‌های تهذیبی در مدارس برنامه‌ریزی دقیق انجام شود، اظهار کرد: برای تحقق این امر باید اساتید و معاونان تهذیب در مدارس مسائل اخلاقی را موضوع‌یابی نمایند و براساس آنها برنامه‌های قرآنی و تهذیبی اجرا شود.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان هم در این نشست، گفت: لازم است برای اجرای بهتر برنامه‌های تهذیبی، منابع مالی بیشتری در اختیار حوزه‌ها قرار گیرد تا بتوان با شناسایی و تشویق طلاب مهذب و توانمند برنامه‌های تهذیبی و تبلیغی را در مدارس گسترش داد.

وی با بیان اینکه بیشتر وقت طلاب درگیر اجرای برنامه‌های آموزشی است و فرصت برای پرداختن به برنامه‌های تهذیبی محدود است، خواستار رفع موانع جذب معاونان تهذیب در مدارس علمیه شد. 

در این نشست درباره برنامه‌ریزی برای ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های تهذیبی، پیگیری فعالیت شوراهای تهذیبی مدارس علمیه و شناسایی چهره‌های قرآنی از بین طلاب، استمرار برگزاری دروس اخلاق، راه‌اندازی مرکز مشاوره حوزه استان، و ... بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام
captcha