آمریکا و عربستان سعودی برای برکناری شیعیان عراقی از قدرت توطئه کرده‌اند
کد خبر: 3957568
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
مقام ارشد ائتلاف نوری المالکی هشدار داد؛

آمریکا و عربستان سعودی برای برکناری شیعیان عراقی از قدرت توطئه کرده‌اند

یک مقام ارشد ائتلاف نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق درباره توطئه آمریکا و عربستان سعودی با هدف برکناری شیعیان از قدرت و نابودی جامعه شیعی هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المعلومه، خلف عبدالصمد، از اعضای ارشد ائتلاف دوله القانون به رهبری نوری المالکی، به دخالت سفارت آمریکا در امور عراق، اشاره کرد و درباره توافق آمریکا و عربستان سعودی برای برکناری شیعیان از قدرت هشدار داد.

خلف عبدالصمد هدف واقعی آمریکا از حضور در عراق را تضمین امنیت رژیم صهیونیستی دانست و گفت: دولت عراق به تصمیم پارلمان این کشور درباره اخراج نظامیان آمریکا عمل نمی‌کند بلکه نیروهای آمریکایی در عراق را افزایش داده است.

این سیاستمدار عراقی از سر گرفته شدن آشوب‌ها در شهر الناصریه، مرکز استان ذی قار در جنوب عراق را توطئه‌ای آمریکایی-سعودی با هدف حمله به زندان الحوت به منظور فراری دادن انتحاری‌های سعودی زندانی در آنجا دانست و گفت: در واقع  نقشه‌ای برای هدف قرار دادن جنوب عراق و جامعه شیعه با همه ابعاد آن وجود دارد.

این مقام ائتلاف دوله القانون از توافق عربستان سعودی و آمریکا برای برکناری شیعیان از حکومت هشدار داد و تأکید کرد: طرف‌هایی در پارلمان عراق برای تصویب قانون مجرم شمردن تروریست‌ها کارشکنی می‌کنند، زیرا رابطه آنها با عربستان سعودی مسالمت‌آمیز است.

انتهای پیام
captcha