رتبه‌دار نابینای مصری که در 6 سالگی حافظ کل قرآن شد + عکس
کد خبر: 3957433
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

رتبه‌دار نابینای مصری که در 6 سالگی حافظ کل قرآن شد + عکس

«محمد عبدالکریم» جوان نابینای مصری است که در کودکی توفیق حفظ قرآن کریم را کسب کرده و اکنون با کسب برترین رتبه‌ها در مسابقات به جایگاه والایی دست یافته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مصراوی، محمد عبدالکریم زمانی که به پنج سالگی رسید، مادرش او را به مکتبخانه فرستاد. مادر این کودک نابینا نذر کرده بود که کودکش حافظ قرآن شود. لذا فرزندش را در این راه همراهی کرد تا اینکه این کودک نابینا به سن جوانی رسید و در مسابقه بین‌المللی قرآن کریم پورت سعید مصر رتبه دوم را در رشته صوت و لحن در میان 2 هزار شرکت‌کننده از 21 کشور جهان، از آن خود کرد.
 
عبدالکریم در طول یک سال توانست کل قرآن را حفظ کند و در 6 سالگی حافظ کل قرآن شد. کاری که هیچ یک از فرزندان روستای محل زندگی او تا آن زمان به این امر توفیق نیافته بودند. اما اگر مادر عبدالکریم نبود او به چنین مرحله‌ای نمی‌توانست دست یابد.
 
عبدالکریم با استفاده از نوارهای کاست قرائت شیخ محمد صدیق المنشاوی، حافظ قرآن شد و این قاری مطرح مصری تأثیر بسزایی در قرائت این کودک نابینا ایفا کرد.
 
 این کودک نابینا و حافظ قرآن خیلی زود توانست مسیر قرائت قرآن را فراگیرد و در 8 سالگی برای نخستین‌بار در مسابقه حفظ قرآن بانک فیصل شرکت کرد و رتبه نخست را در سراسر کشور مصر به دست آورد. بدین ترتیب شادمانی مجددی به منزل او سرازیر شد.
 
عبدالکریم به مبلغ مالی جوایز مسابقه اصلا توجهی نداشت. لذا در همان کودکی در گفت‌وگو با رادیو قرآن مصر درباره فعالیت‌های قرآنی خود سخن گفت و اعلام کرد که تصمیم دارد بهترین قاری جهان شود.
 
قرآن کریم انگیزه‌ای برای پیشرفت عبدالکریم بود و در هر مرحله از تحصیل تا مرحله دبیرستان، نام او در فهرست رتبه‌های برتر مسابقات قرآن کشورش دیده می‌شد و شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر از او به عنوان برنده مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تجلیل کرد.
 
خوشحالی و شادمانی خانواده عبدالکریم نه تنها به دلیل موفقیت او در مسابقات قرآن پورت سعید در 13 سال پیش بود بلکه تشرف او به همراه خانواده‌اش به عمره مفرده نیز موجب شادمانی مضاعف آنها شده است. او در مسجدالنبی نیز در مقابل نمازگزاران قرآن تلاوت کرد و به گفته او، درخواست مادرش برای حفظ قرآن برای تمام زندگی او کفایت کرده است.
 
عبدالکریم برای قرائت قرآن به چندین کشور سفر کرده است که آخرین سفر او به امارات بود و در مراسم جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی قرآن تلاوت کرد.
 
این قاری جوان مصری همواره خود را مدیون معلم خود، شیخ عثمان و پس از او شیخ طاروطی می‌داند و در نمازهای جماعت یا خطبه‌های نماز در مسجد محل زندگی خود که پدرش آن را بنا کرده است، از فضیلت پدر و مادر و اساتیدش سخن می‌گوید.
 
حافظ نابینای مصری که در 6 سالگی حافظ قرآن شد + عکس
 
حافظ نابینای مصری که در 6 سالگی حافظ قرآن شد + عکس
 
حافظ نابینای مصری که در 6 سالگی حافظ قرآن شد + عکس
 
حافظ نابینای مصری که در 6 سالگی حافظ قرآن شد + عکس
انتهای پیام
captcha