تشکیل 2 گروه مجازی قرآن از سوی مؤسسه حجت‌بن‌الحسن(عج) خرم‌آباد
کد خبر: 3957411
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

تشکیل 2 گروه مجازی قرآن از سوی مؤسسه حجت‌بن‌الحسن(عج) خرم‌آباد

مدیر اجرایی مؤسسه قرآنی حجت‌بن‌الحسن(عج) خرم‌آباد از تشکیل دو گروه مجازی «هر روز با قرآن» و «هر روز یک صفحه با قرآن» از سوی مؤسسه حجت‌بن‌الحسن(عج) خرم‎آباد خبر داد و افزود: این گروه‌ها ویژه بانوان در شبکه‌های اجتماعی تشکیل شده است.

موسسه حجت بن الحسنمریم فتحی، مدیر اجرایی مؤسسه قرآنی حجت‌بن‌الحسن(عج) خرم‌آباد، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن این مؤسسه قرآنی در بستر فضای مجازی خبر داد و گفت: در حال حاضر کلاس‎های مهد قرآن ویژه کودکان در سنین 4 و 5 ساله به صورت مجازی برگزار است که آموزش کودکان چهار ساله دو روز در هفته و کلاس آموزش کودکان پنج ساله سه روز در هفته برگزار می‏‌شود.

وی با اشاره به شرکت 11 کودک در این کلاس‎های مجازی مهد قرآن، افزود: در کنار آموزش قرآن به این کودکان حفظ سوره‌های جزء 30 قرآن نیز آموزش داده می‎شود و در حال حاضر این کودکان موفق به حفظ سوره‌های حمد، اخلاص، کوثر و آیت‌الکرسی شده‌اند و علاوه بر این کودکان شرکت‌کننده در مهد قرآنی با داستان‌های قرآن نیز آشنا می‎شوند.

فتحی آموزش شاهنامه‌خوانی، نقاشی، علوم اجتماعی، کاردستی و شعر را از دیگر فعالیت‌های مهد قرآنی برشمرد و ادامه داد: مربی کلاس‎های مهد قرآن مؤسسه قرآنی حجت‌بن‌الحسن(عج) خرم‌‎آباد، فاطمه طولابی از قرآن‌آموزان همین مؤسسه است که به تازگی موفق به حفظ کل قرآن شده و در بخش آموزش قرآن به کودکان فعالیت دارد.

مدیر اجرایی مؤسسه قرآنی حجت‌بن‌الحسن(عج) خرم‌آباداز برپایی کلاس آموزش حفظ مجازی قرآن برای قرآن‌آموزان این مؤسسه خبر داد و اضافه کرد: این کلاس مجازی حفظ قرآن با شرکت هفت نفر دو روز در هفته برگزار می‏‌شود که آموزش به حافظان را خودم عهده‌دار هستم.

فتحی به از اجرای طرح «روزی یک آیه با قرآن» در قالب فضای مجازی از سوی مؤسسه قرآنی حجت‌بن‌الحسن(عج) خرم‎آباد اشاره کرد و افزود: در این طرح روزانه یک آیه از قرآن کریم در صفحه بارگذاری می‏‌شود و زهرا یاراحمدی از قاریان لرستانی این آیه را تلاوت و من ترجمه فارسی آیه و نکته‌ها و پیام‌های آیه را نوشته و تفسیر مربوط به آیه نیز از روی تفسیر حجت‌الاسلام محسن قرائتی ذکر می‎‏شود.

وی اضافه کرد: بانوان شرکت کننده در طرح روزی یک آیه با قرآن همان بانوان شرکت‌کننده دوره مجازی حفظ قرآن هستند.

این بانوی فعال قرآنی از تشکیل دو گروه مجازی قرآنی از سوی مؤسسه حجت‌بن‌الحسن(عج) خرم‎آباد خبر داد و افزود: این گروه‌ها با اسامی «جمله عشقی ای قرآن» و «هر روز یک صفحه با قرآن» و ویژه بانوان در شبکه‌های اجتماعی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در گروه مجازی «هر روز یک صفحه قرآن» که با عنوان «جمله عشقی ای قرآن» در واتساپ تشکیل شده است، یکصد بانو از سراسر کشور شامل دانش‎آموزان، فرهنگیان، جامعه قرآنی عضو هستند و در این طرح روزانه یک صفحه از قرآن با تلاوت اساتید و قاریان ممتاز کشوری و بین‌المللی روی گروه بارگذاری می‏‌شود و یک نفر ترجمه آیات را می‌خواند و در پایان هر ماه نیز قرعه‌کشی و به یک نفر از شرکت‌کنندگان یک کتاب قرآن نفیس اهدا می‌شود.

مدیر اجرایی مؤسسه قرآنی حجت‌بن‌الحسن(عج) خرم‌آباد استقبال قرآن‌آموزان از کلاس‎های مجازی قرآن را خوب دانست و افزود: در برگزاری کلاس‎های مجازی بعضی اوقات با مشکل قطع سرعت پایین اینترنت مواجه می‌شویم ولی به هر حال در شرایط کنونی که با شیوع کرونا مواجه هستیم استفاده از بستر فضای مجازی برای فعالیت‌های قرآنی ایده خوبی است و با استقبال اکثر قرآن‌آموزان مواجه شده است.

وی در ادامه بر لزوم آشنا کردن کودکان از همان سنین قبل از هفت سالگی با مفاهیمی مثل صداقت، امانتداری، ایمان، نماز، خدا و ... تأکید کرد و گفت: اگر کودکان خود را در همان سنین اولیه زندگی با این مفاهیم آشنا کنیم در نوجوانی، جوانی و حتی بزرگسالی کمتر آسیب می‎بینند و به راحتی فریب عرفان‌های کاذب و دروغین را نخواهند خورد.

انتهای پیام
captcha