نهادهای فرهنگی با انجمن اسلامی اصناف و بازار همکاری کنند
کد خبر: 3957360
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

نهادهای فرهنگی با انجمن اسلامی اصناف و بازار همکاری کنند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر ضرورت همکاری نهادهای فرهنگی با انجمن اسلامی اصناف و بازار تأکید کرد و گفت: بازاریان چهره‌های انقلابی هستند و همواره در عرصه‌های مهم انقلاب، حضوری مؤثر داشته‌اند.

شورای امر به معروفبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، جلسه مسئولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه‌های صنفی شهرستان خرم‌آباد امروز چهارشنبه، ۱۳ اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، حجت‌الاسلام رضا حقیان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان و نیز اعضای این شورا در خرم‎آباد برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد با تأکید بر اینکه در گام اول انقلاب، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته، اما کاستی‌هایی وجود دارد که در گام دوم انقلاب باید این کاستی‌ها رفع شود یا به حداقل برسد، گفت: در گذشته بازار، حوزه علمیه، مساجد، تکایا و … به هم متصل بودند و با هم پیوند داشتند و این به معنای ارتباط دین با دنیا است.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ و معارف دینی و اسلامی ما و همچنین سیره اهل‌بیت(ع) چنین بوده است، ادامه داد: لقمه حلال یک اصل مهم در آموزه‌های اسلامی است و لقمه حلال در هدایت و ارشاد تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه بازاریان از ابتدا اهل تدین، التزام و عمل به احکام اسلامی بوده‌ و با علمای دین مرتبط بوده‌اند، ادامه داد: اصناف و بازاریان در دوران دفاع مقدس هم، ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه بازاریان پشتیبان جنگ و جبهه بودند و امروز نیز در گرامیداشت شهدا پای کار هستند، گفت: اصناف و بازاریان در مقابله با ویروس کرونا هم پای کار بودند و با وجود مشکلات اقتصادی، در تعطیلی بازار همراهی لازم را داشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه بازاریان چهره‌های انقلابی هستند و همواره در عرصه‌های مهم انقلاب حضوری مؤثر داشته‌اند، به کمک‌های مؤمنانه بازاریان و همچنین ضدعفونی کوچه و خیابان‌ها در روزهای شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر لازم و ملزوم هم هستند.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر زمانی تأثیرگذار است که با هم باشیم، کمااینکه امر به معروف و نهی از منکر، معیار بهترین امت است، بر ضرورت همکاری نهادهای فرهنگی با انجمن اسلامی اصناف و بازار تأکید کرد و افزود: باید هم‌افزایی صورت گیرد و در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

انتهای پیام
captcha