انتقاد استاندار تهران از روند کند جمع‌آوری کودکان خیابانی
کد خبر: 3957345
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

انتقاد استاندار تهران از روند کند جمع‌آوری کودکان خیابانی

استاندار تهران روند جمع‌آوری کودکان خیابانی را کند دانست و گفت: اداره کل بهزیستی به طور میانگین از شهریورماه تاکنون روزانه دو کودک خیابانی را جمع‌آوری کرده است.

به گزارش ایکنا، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، ضمن انتقاد از روند کند جمع‌آوری کودکان خیابان در تهران، گفت: از شهریور ماه سال‌جاری  طرح جمع آوری کودکان خیابانی در تهران کلید خورد و در سه مرکز غربالگری که مجهز به اسکن عنبیه  چشم  برای شناسایی این کودکان بودند این کودکان ساماندهی شدند.

وی از جمع آوری 624 کودک خیابانی در این مراکز خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۲۴ کودک اتباع و الباقی ایرانی بودند.

استاندار تهران اضافه کرد: روند اجرای طرح جمع آوری کودکان خیابان در شهر تهران که از شهریور ماه آغاز شد کند است و هفته آینده جلسه‌ای با محوریت فرمانداری تهران برای هم افزایی بین دستگاه‌های متولی برگزار خواهد‌شد .

وی افزود: تعداد ۴۴۸ کودک از مراکز اسکان موقت و غربالگری  ترخیص شدند اما برخی کودکان اتباع به صورت غیرقانونی در ایران حضور دارند و همین کار را دشوار می‌کند. در حال حاضر۵۲ کودک اتباع در مرکز اسکان موقت حضور دارند  و از تعداد ۴۴۸ کودک ترخیص شده ۱۲ کودک مجددا بازگشت به خیابان داشتند که از این  تعداد سه کودک ایرانی بودند. 

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در ایام منتهی به پایان سال قطعا با حجم زیادی از کودکان خیابان در تهران مواجه خواهیم بود، گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت و محدودیت مراکز غربالگری تهران باید در این خصوص پیش بینی‌های لازم صورت گیرد .آمار جمع آوری کودکان کار رضایتبخش نیست و اداره کل بهزیستی به طور میانگین از شهریور ماه تاکنون روزانه دو کودک خیابان را جمع آوری کرده است.

وی در پایان گفت: در سال ۹۶ تعداد هزار و 500 کودک خیابان در شهر تهران جمع‌آوری شد، در حالی که بهزیستی استان مراکز غربالگری فعلی را نیز در اختیار نداشت.

انتهای پیام
captcha