اخبار معارفی رسانه‌ها/ داوران مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اعلام شدند
کد خبر: 3957203
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

اخبار معارفی رسانه‌ها/ داوران مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اعلام شدند

«اعلام اسامی هیئت داوران مسابقات بین‌المللی قرآن ایران» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

اخبار معارفی رسانه‌ها/ داوران مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اعلام شدند

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه ۱۲ اسفندماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «همایش ملی برنا ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود»، آمده است: حجت‌الاسلام ابراهیم فاطمی سیرت، مدیر حوزه علمیه مشکات (مدرسه صدر) اظهار کرد: همایش ملی برنا یا دوره بی‌نهایت درگذشته، طی ۸ روز با عنوان «۸ روز در بهشت» برگزار می‌شد، اما در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی در قالب دوره‌های مجازی برگزار می‌شود. این همایش با محوریت مباحث اعتقادی و مسائل روز نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود، لذا استقبال کم‌نظیر نوجوانان سراسر کشور نمایان‌گر دغدغه‌مندی نسل جدید نسبت به مسائل اخلاقی است.

مدیر حوزه علمیه مشکات در خصوص نحوه برگزاری همایش اظهار کرد: این همایش مجازی در ۴۵ فایل آموزشی (مجموعاً ۱۰ ساعت) با اینترنت رایگان برگزار می‌شود که شرکت می‌توانند روزانه ۱۵ دقیقه در کلاس‌ها شرکت کنند و پس از پاسخگویی به دو سؤال وارد کلاس بعدی شوند. فاطمی‌سیرت با اشاره به جوایز ویژه نفرات برتر جشنواره ملی برنا گفت: افرادی که امتیاز بالای ۲۸۰۰ را کسب کنند، علاوه بر جوایز نفیسی که دریافت می‌کنند، یک سفر زیارتی آموزشی به همراه خانواده میهمان آستان قدس رضوی در مشهد مقدس خواهند بود. متقاضیان حضور در همایش ملی برنا پس از ثبت‌نام می‌توانند در جلسات مباحثه که در فضای مجازی راه‌اندازی می‌شود نیز حضور پیدا کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه bornaplus.ir مراجعه کنند.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «نخستین روز مسابقات شوق تلاوت+عکس» و «ترتیل صفحه ۴۷ قرآن کریم+فیلم، متن و مفاهیم آیات» است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «اسامی هیئت داوران مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اعلام شد» می‌خوانیم: اسامی داوران سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد و بر اساس آن، گروه داوری در دو بخش بانوان و آقایان به قضاوت اجرای شرکت‌کنندگان خواهند پرداخت.

بر همین اساس، در این دوره از مسابقات، ۲۳ استاد و پیشکسوت قرآنی از کشور‌های ایران، عراق، سوریه، لبنان، سودان، اندونزی، اردن و تونس به داوری اجرا‌های این دوره از مسابقات می‌پردازند. اسامی داوران بخش آقایان شامل مهدی حسنی؛ حُسن حفظ، عباس امام‌جمعه؛ تجوید، احمد ابوالقاسمی؛ صوت، سعید رحمانی؛ وقف و ابتدا، مهدی دغاغله؛ لحن، علی الخفاجی، از عراق؛ وقف و ابتدا، شیخ طلال المسمار از لبنان؛ تجوید، صدری عمر از سودان؛ حسن حفظ، محمد علی از اندونزی؛ صوت، رضوان درویش از سوریه؛ لحن، هاشم روغنی؛ ناظر هیئت داوران، واحمد حاجی‌شریف؛ رئیس کمیته فنی و در بخش بانوان صدیقه حسینی؛ تجوید، فرشته مسجدی؛ وقف و ابتدا، وحیده گنبدی؛ صوت، راضیه جمالی؛ لحن، فاطه حسینی‌فر؛ حُسن حفظ، عبیر زَلزَله از سوریه؛ تجوید، تمام غطیش از اردن؛ وقف و ابتدا، بیان عبدالرحمن از عراق؛ صوت، ماریا اُلفَه از اندونزی؛ لحن و منیره شغرون از تونس؛ حُسن حفظ هستند. همچنین ریاست گروه داوران بر عهده عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی گذاشته شده است.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «قمی: ایجاد وحدت میان شیعه و سنی هنر امام خمینی(ره) بود»، «یادداشت ابوذر بیوکافی| هیئت را فارغ از اشخاص آسیب‌شناسی کنیم» و «دلیل لعن خداوند بر کاسبان کم‌فروش/ مصادیق کم‌فروشی در شغل‌های مختلف» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا امروز تا ساعت ۱۶ هیچ خبری منتشر نکرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز شش خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «در حال حاضر ۱۲۰۰موقوفه در کشور ما ثبت شده است» آمده است: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی -رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- صبح امروز سه‌شنبه، ۱۲ اسفندماه، در سومین همایش ملی خیر ماندگار با بیان اینکه کار خیر در نگاه دینی ما دارای مولفه‌ها و عناصری است که با نگاه بشری امروز متفاوت است، اظهار کرد: در نگاه بشری اگر نفع خود را در نظر نگیرید و نفع دیگران مدنظر باشد می‌گویند کار خیر انجام شده است، اما در دین کار خیر با مولفه بینش الهی همراه است که یک جهت به زندگی ما می‌دهد. هرکاری که برای خدا انجام دهیم خداوند این مال یا کار را می‌پذیرد که این می‌تواند در قالب‌های مختلفی همچون کمک درمانی، معیشتی و حتی وقت گذاشتن برای دیگران باشد، بهترین معروف به داد مسلمین رسیدن است، پیامبر اکرم‌(ص) می‌فرمایند «کسی که بیدار شود و اهتمام و اراده کمک به دیگران نداشته باشد مسلمان نیست». پس تعریف ما از کار خیر در دین با مولفه‌های دینی است، در حالی که در نظام سلطه کار خیر تمرکز قدرت و پول در مسیر منافع شخصی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در امور خیر ما نزدیک به ۹۰۰ نیت در مورد کار خیر داریم، در جایزه علمی البرز نمونه آن را کاملاً می‌بینیم که واقف برای علم و کارآفرینی هزینه کرده است و وقف امور در مسیر علم است، به همین منظور تقاضا دارم نیاتی که ما را به استقلال و قدرت بیشتر یعنی همان تولید بومی با اتکا به علوم نوجوانان و جوانان سوق می‌دهد دقت کنیم، زیرا در ادامه استقلال اقتصادی را به همراه دارد. ایران اسلامی سابقه درخشانی در امر خیر و موقوفات داشته است، برای نمونه سازمان اوقاف، ۱ میلیون و ۶۰۰ بسته معیشتی در همین ایام کرونا در اختیار مردم قرار داده است که نه با بودجه سازمان بلکه با کمک مردم بوده است، همچنین نیاز‌های بهداشتی، چون ماسک، دستکش و گان با کار خیر مردم تأمین شد. در حال حاضر ۱۲۰۰ موقوفه در کشور ما ثبت شده که دارای رقبات میلیونی است که این نشانگر نگاه آینده‌نگری مردم از گذشته تا به امروز بوده است.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «شفافیت مالی و قابل دسترس وقف می‌تواند اعتماد عمومی را فراهم کند»، «وبینار مجازی پرتوی از زندگی امیرالمومنین (ع)»، «اکثر مشکلات اقتصادی کشور مربوط به داخل است»، «سخنرانی علما در جامعه باید آرامش بخش باشد» و «دلایل حوزه برای مخالفت با لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت چیست؟» هستند.

مهر

چهار خبر صفحه قرآن و قرآن و عترت خبرگزاری مهر در روز جاری شامل «برگزاری جلسه هماهنگی داوران ایرانی و خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن»، «مسابقات شوق تلاوت در کیش در حال برگزاری است»، «حافظان کل مهد قرآن در شهر‌های خود تجلیل شدند» و «افتتاح گام نخست صندوق قرآنیان به همت اتحادیه کشوری موسسات قرآن» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «سومین همایش ملی «خیر ماندگار» افتتاح شد»، «آیا همسر و فرزندان فتنه هستند؟ +صوت» و «آفت‌های دین از منظر امام صادق (ع)» هستند.

میزان

سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل ««عصر‌های کریسکان» به تقریظ رهبری مزین شد»، «روایتی از خاطرات یک فرمانده عملیات کربلای یک در کتاب «سکوت شکسته»» و «ضرورت توجه به چگونگی تبلیغ و توزیع کتاب/جذابیت کتاب‌های مدافعان حرم برای مخاطبان» هستند.

انتهای پیام
captcha