آمادگی شورای شهر برای تبدیل شیراز به پایتخت قرآنی كشور
کد خبر: 3957196
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
موسوی در پاسخ به ایكنا مطرح كرد؛

آمادگی شورای شهر برای تبدیل شیراز به پایتخت قرآنی كشور

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به درخواست خبرنگار ایكنا در خصوص ورود به تبدیل شیراز به پایتخت قرآنی كشور گفت: این موضوع بسیار مهمی است و شورای شهر شیراز آمادگی برای همكاری در این زمینه دارد و علاقه‌مند هستیم تا این مهم محقق شود.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 12 اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز در پاسخ به خبرنگار ایكنا مبنی بر ورود این شورا و شهرداری به تبدیل شیراز به شهر قرآنی كشور گفت: شورای شهر شیراز تاكنون در این زمینه كار خاصی انجام نداده است اما این موضوع بسیار مهمی است و از ایكنا تشكر می‌كنیم كه این بحث را مطرح كردند.

وی پیگیری این قضیه را ضروری دانست و افزود: شورای شهر شیراز آمادگی برای همكاری در این زمینه دارد و علاقه‌مند هستیم تا این مهم محقق شود و قطعاً این موضوع را در شورای شهر شیراز مطرح و پیگیری خواهیم كرد.

موسوی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایكنا مبنی بر تلاش‌های شهرداری جهت تملك املاك و زمین‌های اطراف باغ موزه دفاع مقدس فارس و تكمیل این باغ موزه نیز گفت: طی دو سه هفته اخیر در این زمینه چندین جلسه با مسئولان موزه دفاع مقدس در این رابطه برگزار كردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار كرد: در این زمینه دو كارگروه تشكیل دادیم در یكی از این كارگروه‌ها در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس فارس است و در جلسه مشتركی كه با مسئولان امر داشتیم به این توافق رسیدیم كه محور همكاری‌ ما به‌عنوان شورای شهر و موزه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و هر كاری می‌خواهیم انجام دهیم با این رویكرد باشد تا این فرهنگ در جامعه توسعه و ترویج پیدا كند.

وی با بیان اینكه برای تملك املاك طرف باغ موزه دفاع مقدس فارس نیز كارگروه‌های تشكیل شد كه جلساتی هم برای آن برگزار شده است، گفت: همچنین روز گذشته هم با رئیس صدا و سیمای فارس برای تولید سریال شهید دوران جلسه‌ای داشتیم كه كار مشتركی را با همكاری صدا و سیما، شورای شهر شیراز، شهرداری و ارتش انجام شود و بناست كه تفاهم‌نامه آن هم آماده شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به عملكرد شورای شهر شیراز اشاره كرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های شورای شهر را در قالب برنامه 5 سال تدوین و برای آن 300 شاخص تعریف كردیم و در سال جاری كه سال آخر فعالیت شورای شهر هم هست می‌توانیم این شاخص‌ها را ارزیابی كنیم.

رئیس شورای شهر شیراز با تصریح اینكه برش بودجه این شورا برنامه 5 ساله شد و برای نخستین بار بودجه ما دارای 2 متمم بود، گفت: در حوزه شفافیت چندین مصوبه داشتیم. ضمن اینكه در حوزه شهرداری الكترونیك و برون‌سازی هم یكسری اقدامات جدی انجام اددیم.

وی بیان كرد: موضوع بهره‌وری یكی از موضوعات فراموش بوده كه تلاش كردیم بهره‌وری در سازمان را افزایش دهیم و مهم‌ترین هدف برای تحقق بهره‌وری كارآیی و اثربخشی است و ایجاد مركز پژوهش‌های شورای شهر شیراز هم در همین مسیر بود.

موسوی به طرح جامع گردشگری كه در دوره شورای چهارم به تصویب رسیده بود اشاره كرد و گفت: طرف قرارداد این طرح دانشگاه اصفهان بود اما این طرح به دلیل نواقصی كه داشت به نقطه صفر رسید. طرح جامع اقتصادی هم مربوط به شورای قبل به بن رسید و پاسخگو نبود لذا برای رفع این مشكلات برنامه مصوب 5 ساله را تدوین كردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به شعار شهرداری شیراز در خصوص بحث انسان‌محوری اشاره كرد و گفت: عملكرد شهرداری در اجرای مصوبات خوب بوده است، تاكنون 290 مصوبه داشتیم كه 240 مصوبه كامل اجرا شده و 50 مصوبه هنوز كامل نشده است.

وی همچنین با بیان اینكه از عملكرد سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز راضی نیست زیرا بسیار بیشتر از این‌ها می‌توانست كار كند، گفت: 4 موضوع را در موضوع فرهنگی و اجتماعی را تأكید كردیم كه بیشتر دنبال كنیم یكی توجه جدی به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همكاری سازمان‌های مربوطه است و دیگر راجع به فرهنگسراهاست زیرا باید برای این مراكز چارچوب مشخص شود كه دقیقاً دنبال چه چیزی هستیم.

موسوی، اجرای جشنواره شهروند برگزیده را یكی از اقدامات ارزشمند شورای پنجم برشمرد و گفت: همچنین شهرداری را مكلف كردیم تا دستورالعمل نحوه برگزاری هفته شیراز را ارائه دهد تا آن را در شورا مصوب كنیم زیرا این هفته فرصتی است كه بتوانیم ظرفیت‌های شیراز را به دنیا معرفی كنیم.

انتهای پیام
captcha