تخریب اجباری منازل و اماکن تجاری فلسطینیان از سوی صهیونیست‌ها
کد خبر: 3957127
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

تخریب اجباری منازل و اماکن تجاری فلسطینیان از سوی صهیونیست‌ها

مقامات صهیونیست در راستای سیاست‌های اشغالگرانه خود، شهروندان قدس اشغالی را مجبور به تخریب منازل و اماکن تجاری آنها می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اشغالگران صهیونیست در قدس اشغالی، روز دوشنبه 11 اسفند، «نضال محمد السلایمه» از اهالی بیت‌المقدس را مجبور کردند تا منزل خود در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجد الاقصی را تخریب کند.
 
بنا به اعلام منابع محلی، نیروهای اشغالگر صهیونیست به منزل السلایمه یورش برده و به او هشدار دادند که شهرداری قدس اشغالی به زودی منزل او را تخریب خواهد کرد؛ بدین ترتیب او را مجبور کردند تا برای جلوگیری از پرداخت جریمه سنگین، خودش با دست خود منزلش را تخریب کند.
 
این منابع می‌افزایند: السلایمه که از بیماری سرطان رنج می‌برد، از سال 2019 به همراه 5 عضو خانواده خود از جمله سه کودک که بزرگترین آنها 7 ساله و کوچکترین کودک یک سال و نیم دارد، در این منزل سکونت داشته است.
 
در همین راستا، مقامات اشغالگر شهروندان قدس اشغالی را به تخریب اماکن تجاری خود که در منطقه صنعتی شمال قدس قرار دارد، مجبور می‌کنند تا در صورت تخریب از سوی شهرداری قدس، مجبور به پرداخت جریمه سنگین نشوند.
 
ادهم طبش ابو اسنینه، یکی از افراد خسارت دیده در این باره می‌گوید، اشغالگران او و همسایه‌اش را مجبور کردند که مغازه‌های خود را به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز تخریب کنند. در غیر این صورت مغازه‌های آنها با بولدوزر تخریب خواهد شد و آنها مجبورند هزینه این تخریب را نیز متحمل شوند.
 
مقامات اشغالگر صهیونیست از لحظات اولیه اشغال قدس در سال 1967 میلادی در پی سیاست‌های تجاوزگرانه و نژادپرستانه‌ خود علیه فلسطینیان اهل بیت‌المقدس، اقدام به تخریب منازل آنها کرده‌اند. هدف صهیونیست‌ها از این اقدامات، یهودی‌سازی قدس و محدود کردن عرصه بر ساکنان اصلی قدس است تا مجبور به ترک این شهر شوند.
 
در شرایطی که منازل فلسطینیان در حال تخریب از سوی صهیونیست‌ها است و اشغالگران موانع متعددی برای صدور مجوز ساخت و ساز برای فلسطینیان ایجاد می‌کنند، مجوز ساخت هزاران واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در زمین‌های قدس اشغالی صادر و بدین ترتیب تمامی قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی زیرپا گذاشته می‌شود. 
انتهای پیام
captcha