واکنش کنایه‌آمیز مقام یمنی به کنفرانس کمک به یمن/ سرنگونی پهپاد جاسوسی
کد خبر: 3957051
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
نگاهی به مهم‌ترین تحولات اخیر در یمن؛

واکنش کنایه‌آمیز مقام یمنی به کنفرانس کمک به یمن/ سرنگونی پهپاد جاسوسی

عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی توئیتری به کنفرانس موسوم به «کمک به یمن» که با مشارکت کشورهای متجاوز برگزار شد، واکنش نشان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انصارالله، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، بامداد سه‌شنبه در واکنش به کنفرانس موسوم به «کمک به یمن» در صفحه رسمی‌اش در توئیتر نوشت: بزرگ‌ترین کمک به مردم یمن، توقف تجاوزگری، شکستن ممنوعیت هوایی و محاصره جانکاه آنان است.

تحقق همه این موارد به تصمیم‌گیری کشورهایی نیاز دارد که خود را عامل کمک به یمن معرفی می‌کنند، درحالی که هم‌زمان نیز در حمله به یمن مشارکت دارند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن به فروش افسارگسیخته سلاح از سوی غربی‌ها به کشورهای متجاوز اشاره کرد و نوشت: پرداخت مبلغ کمی از سود حاصل از فروش سلاح‌هایشان به کشورهای متجاوز که با آن ملت یمن را می‌کشند، نمی تواند مانع از قحطی شود که خود آن را به وجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: بهتر است، کشورهایی که در کنفرانس کمک به یمن شرکت کرده‌اند، موضعی یکسان با قوانین خود اتخاذ  و فروش سلاح  را که علیه ملت یمن استفاده می‌شود، متوقف کنند.

وی افزود: آنها همچنین باید تصمیم بگیرند که شرکت فعال در حمله به یمن و نیز حمایت لجستیکی و اطلاعاتی و دیگر حمایت‌ها به متجاوزان علیه یمن را متوقف کنند، چرا که اقدامی غیر از این، تنها تلاشی برای زیبا جلوه دادن جنایت‌هایشان در یمن است.
 
واکنش کنایه آمیز مقام یمنی به کنفرانس کمک به یمن/ سرنگونی پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله نیز دوشنبه شب کشورهای متجاوز را مسئول تمام فجایع یمن دانست و افزود: خواسته سازمان ملل متحد از کشورهای کمک‌کننده برای کمک، موجب سلب مسئولیت از کشورهای متجاوز نخواهد شد.

وی با کنایه طعنه در مورد کمک کشورهای متجاوز به یمن نوشت: بزرگترین کمک کشورهای متجاوز به یمن، حملات روزانه هوایی، محاصره ظالمانه، جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی، بستن فرودگاه صنعا و دست زدن به فجایع انسانی پی در پی در یمن است.

سرنگونی پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در یمن

خبر دیگری از یمن حاکی است که پدافند هوایی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز دوشنبه موفق شدند یک فروند پهپاد جاسوسی را سرنگون کنند.

بر اساس این گزارش، پهپاد جاسوسی مذکور متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه حیس واقع در استان الحدیده ساقط شد.

این پهپاد توانایی حمل بمب را نیز داشته و در زمان ساقط شدن، ۲ گلوله خمپاره کالیبر ۱۲۰ حمل می‌کرد.

همچنین سازمان دفاع مدنی عربستان بامداد سه شنبه حمله موشکی نیروهای یمنی به جیزان در جنوب این کشور را تأیید کرد.

بر اساس این گزارش، سازمان دفاع مدنی عربستان در بیانیه‌ای از اصابت یک فروند موشک به منطقه جیزان خبر داد.

این سازمان همچنین اعلام کرد که در پی این حمله موشکی ۵ نفر زخمی شدند. منابع خبری پیش از این از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه جیزان خبر داده بودند.

انتهای پیام
captcha