پویش «هر نهال، یک زندگی» به یاد اهداکنندگان عضو برگزار می‌شود
کد خبر: 3956929
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

پویش «هر نهال، یک زندگی» به یاد اهداکنندگان عضو برگزار می‌شود

همزمان با روز درختکاری پویش هر نهال یک زندگی به یاد اهداکنندگان عضو برگزار می‌شود

پویش هر نهال یک زندگی به یاد اهداکنندگان عضو برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، انجمن اهدای عضو ایرانیان با هدف زنده‌ نگاه داشتن یاد و خاطره اهداکنندگان عضو و تقدیر از خانواده‌های آن‌ها پویش مردمی هر نهال یک زندگی را برگزار می‌کند.

در این پویش که قرار است روز ۱۵ اسفند، همزمان با روز درختکاری برگزار شود، هر فرد می‌تواند به یاد این اهداکنندگان نهالی کاشته و ویدئویی کوتاه از این حرکت به همراه بیان احساس خود در قالب جمله‌ای خطاب به خانواده‌هایی که با این تصمیم بزرگ، به ۱ تا ۸ بیمار نیازمند، حیاتی دوباره بخشیدند، برای انجمن ارسال کنند.

به گزارش ایکنا، سالانه در ایران پنج تا هشت هزار مورد مرگ مغزی رخ می‌دهد که مطابق نرخ جهانی، نیمی از این موارد(حدود سه هزار نفر) قادر به اهدای عضو هستند. با این‌ حال متأسفانه میزان اهدای عضو سالیانه در کشور تنها یک‌سوم میزان مورد انتظار است. این در حالی است که روزانه بین هفت تا ۱۰ نفر از بیماران نیازمند به پیوند عضو، به علت نرسیدن به موقع عضو مناسب پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

براساس تحقیقات به عمل آمده، در حال حاضر حدود ۹۰۰۰ خانواده، با گذشت و ایثار وصف ناپذیری رضایت به اهدای اعضای بدن عزیزان خود (افراد مرگ مغزی) داده‌اند و باعث نجات یافتن حدود 70 هزار نفر از بیماران نیازمند به پیوند اعضا از رنج و درد بیماری شده‌اند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از جزییات پویش مردمی «یک نهال-یک زندگی» می‌توانند به سامانه ملی فرهنگ سازی اهدای عضو به نشانی www.ehdacenter.ir مراجعه کنند. همچنین هشتگ اصلی این پویش در فضای مجازی #یک_نهال_یک_ زندگی می‌باشد که همراهان پویش میتوانند علاوه بر ارسال ویدیو به شماره اعلامی در سایت، با ذکر این هشتگ و تگ کردن صفحه رسمی انجمن به نشانی ehdacenter.ir@ در فضای مجازی (اینستاگرام) ویدیو‌های کاشت نهال خود را انتشار دهند.
انتهای پیام
captcha