علم در خدمت مسئولیت اجتماعی؛ از آموزش مبارزه با کرونا به روستائیان تا توزیع رایگان دارو
کد خبر: 3956883
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
ایکنا از گروه جهادی شهید ارجمند گزارش می‌دهد؛

علم در خدمت مسئولیت اجتماعی؛ از آموزش مبارزه با کرونا به روستائیان تا توزیع رایگان دارو

مدیر گروه جهادی شهید ارجمند عنایت استان گلستان با بیان اینکه جهادگران این گروه جهادی نسبت به آموزش روستائیان برای مبارزه با ویروس کرونا اقدام می‌کنند، از توزیع رایگان دارو در مناطق محروم استان خبر داد.

علم در خدمت مسئولیت اجتماعی؛ از آموزش مبارزه با کرونا به روستائیان تا توزیع رایگان داروبه گزارش ایکنا، بدون شک یکی از اقشار تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف اجتماعی کشور، پزشکان و مجموعه کادر درمان شامل پرستاران و بهورزان هستند و احساس مسئولیت این قشر از جامعه در پديده‌های اجتماعی بسيار مثبت و مفيد بوده و به توسعه کشور در ابعاد مختلف می‌انجامد. حضور جهادگران سلامت در مسائل مختلف اجتماعی به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا می‌تواند زمینه لازم برای رسیدن جامعه به سطح مطلوب در مبارزه با این پدیده را فراهم کند.

بسیاری از جهادگران سلامت ایران اسلامی امروز به سطحی از دانش و آگاهی رسیده‌اند که علاوه بر تحصیل علم و دانش، به عرصه مسئولیت‌های اجتماعی نیز ورود پیدا کرده و گام‌های مهمی در این زمینه برمی‌دارند. این جهادگران توانسته‌اند ضمن ورود به عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، گام‌های مؤثری در حوزه توسعه کشور در ابعاد گوناگون بردارند و تأثیر ایشان در این حوزه‌ بسیار محسوس است.

ورود پزشکان، متخصصان، پرستاران و بهورزان به عرصه خدمت‌رسانی به مردم در قالب گروه‌‎های جهادی، یکی از عرصه‌هایی است که باعث شده تا ایشان علاوه بر پیمودن مدارج علمی، به مراتب معنوی نیز دست پیدا کنند. دانشجویان این مرز و بوم بدون داشتن هیچ‌گونه چشم‌داشتی به گروه‌های جهادی پیوسته و نسبت به خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف اقدام می‌کنند.

گروه جهادی شهید علیرضا ارجمند عنایت یکی از گروه‌هایی است که نسبت به ارائه خدمات پزشکی و سلامت در روستاهای مختلف استان گلستان اقدام می‌کند و تاکنون توانسته است تا برنامه‌‎های مختلف پزشکی و آموزشی مختلفی را به ویژه در رابطه مبارزه با ویروس کرونا در مناطق محروم استان اجرا کند.

ارسال نشود/////جهادگران سلامت و آموزش مبارزه با کرونا به روستائیان / توزیع رایگان دارو در مناطق محروم

آرمان محمودجانلو، مدیر گروه جهادی شهید علیرضا ارجمند عنایت استان گلستان، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی اظهار کرد: گروه جهادی شهرستان سپیددشت استان گلستان که به نام شهید امدادگر علیرضا ارجمند عنایت مزین شده است، در سال 96 تأسیس شد.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای این گروه جهادی 9 نفر متخصص در امور پزشکی و سلامت است، گفت: اعضای گروه جهادی ما شامل پزشک، پرستار، بهورزان و سرپرست تیم هستند که در مواقع مختلف و بحرانی در صحنه حاضر شده و به خدمت‌رسانی به محرومان می‌پردازند.

محمودجانلو با بیان اینکه گروه جهادی شهید ارجمند عنایت با نیت خدمت‌رسانی و اعزام به مناطق محروم و کم‌برخوردار راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و نیز در مواقع بحرانی همچون وقوع سیل و ... تیم پزشکی گروه برای ویزیت رایگان و آموزش مسائل بهداشتی و درمانی به مناطق محروم اعزام می‌شود.

ارسال نشود/////جهادگران سلامت و آموزش مبارزه با کرونا به روستائیان / توزیع رایگان دارو در مناطق محروم

مدیر گروه جهادی شهید علیرضا ارجمند عنایت گلستان ادامه داد: اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم جهت ویزیت رایگان، مشاوره‌های روانشناسی، آموزش بهداشت، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، تجلیل از اعضای گروه جهادی، برگزاری برنامه‌های بهداشتی و آموزشی در مناسبت‌های مختلف از جمله اعزام تیم پزشکی، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی و ... از جمله برنامه‌های این گروه جهادی است که در طول سال انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این گروه جهادی در سال جاری اظهار کرد: اعزام تیم پزشکی گروه به روستاهای قره سو و زابلی محله اولیا از جمله برنامه‌های ویژه گروه جهادی ما در سال جاری بوده است که طی اجرای آن، نسبت به ویزیت رایگان ساکنان این روستاها و اهدای داروی رایگان همراه با بسته‌های بهداشتی و فرهنگی به ایشان اقدام کردیم.

محموجانلو با بیان اینکه یکی از برنامه‌های گروه جهادی شهید ارجمند عنایت در سال جاری کاشت نهال در مناطق مختلف بوده است، تصریح کرد: در اعزام‌های تیم پزشکی گروه به مناطق مختلف چنانچه دارو به طور کامل در اختیار تیم قرار گیرد، می‌توانیم خیلی بهتر و بیشتر به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

ارسال نشود/////جهادگران سلامت و آموزش مبارزه با کرونا به روستائیان / توزیع رایگان دارو در مناطق محروم

مدیر گروه جهادی شهید علیرضا ارجمند عنایت استان گلستان با بیان اینکه محوریت اقدامات این گروه جهادی در حوزه بهداشتی و درمانی قرار دارد، گفت: پیش از شیوع بیماری کرونا در کشور، اعزام‌های مختلفی به مناطق محروم و کم‌‌برخوردار استان داشتیم که شیوع کرونا منجر به کاهش این اعزام‌ها شد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا باعث توقف برنامه‌های گروه جهادی ما نشده است، افزود: با شیوع این بیماری در سطح کشور، اعزام‌های تیم پزشکی گروه با رعایت تمامی موازین و پروتکل‌های بهداشتی انجام شد تا بتوانیم در کنار کادر زحمتکش درمان کشور، ما نیز در حد توان خود به مسئله درمان و آموزش مردم در زمینه مبارزه با این ویروس منحوس ورود پیدا کرده باشیم.

محمودجانلو با اشاره به همکاری تأثیرگذار مسئولان و نهادهای مختلف استان همچون بسیج جامعه پزشکی استان، فرمانداری، بیمارستان بندرترکمن و ... با اعضای گروه جهادی شهید ارجمند عنایت، اظهار کرد: البته از مسئولان نهادهای دیگر انتظار می‌رود تا گروه‌های جهادی را بیشتر دریابند و از فعالیت‌های بدون چشم‌داشت آن‌ها حمایت کنند.

ارسال نشود/////جهادگران سلامت و آموزش مبارزه با کرونا به روستائیان / توزیع رایگان دارو در مناطق محروم

مدیر گروه جهادی شهید علیرضا ارجمند عنایت استان گلستان افزود: همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، این گروه جهادی با همکاری شورای خیرین سلامت شهرستان ترکمن و بسیج جامعه پزشکی این شهرستان ضمن غبارروبی مزار شهدای گمنام شهرستان، با حضور در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه اورژانس 115، مرکز منتخب درمان کرونا و بیمارستان امام خمینی(ره) بندرترکمن ضمن عرض خدا قوت و عرض تبریک هفته بسیج به کارکنان زحمتکش و خدوم بهداشت و درمان که با ایثار و تلاش شبانه‌روزی در راه خدمت و ارتقای سطح سلامت مردم و مبارزه با بیماری کرونا و... از هیچ کوششی دریغ ندارند، با اهدای بسته‌های بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضد عفونی کننده و دستگاه پالس اکسی متر از آنان تجلیل و قدردانی کردند.

وی ادامه داد: به منظور بزرگداشت هفته مقاومت بسیج، دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی نیز تیم پزشکی اعم از متخصص اطفال، پزشک عمومی، ماما، پرستار و ... برای انجام ویزیت رایگان به مناطق محروم و کم‌برخوردار استان اعزام‌ شد و بیماران ضمن ویزیت رایگان و دریافت خدمات دارویی، بسته‌های بهداشتی نیز دریافت کردند.

محمودجانلو بیان کرد: در راستای اجرای طرح تکمیلی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله‌محور و خانواده‌محور (طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی) با عنایت به مهیا شدن زیرساخت اجرای برنامه در سطح روستاها، دوره آموزشی تیم‌های (مراقبتی، حمایتی و نظارتی) این طرح ویژه کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه‌های بهداشت شهرستان (پزشکان، مراقبان سلامت، بهورزان و ... ) اجرا شد.

مدیر گروه جهادی شهید علیرضا ارجمند عنایت استان گلستان تصریح کرد: با همکاری‌ و هماهنگی‌هایی که انجام دادیم، جلسه آموزشی، مراقبتی، نظارتی، حمایتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه داوطلبان بسیجی(بانوان)، گروه دوم ناحیه مقاومت بسیج ‌سپاه پاسداران بندرترکمن نیز در چهار گروه از سوی هسته آموزشی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ترکمن در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد و تعداد 53 نفر از بانوان بسیجیان (روستایی) آموزش داده شدند.

انتهای پیام
captcha