نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در خرم‎آباد برپا شد
کد خبر: 3956866
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در خرم‎آباد برپا شد

نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی به‌صورت مجازی و حضوری از امروز، 11 اسفندماه در خرم‎آباد آغاز به کار کرد.

نمایشگاه «مُد و لباس» در خرم‎آباد برپا شدبه گزارش ایکنا از لرستان، نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی از امروز، 11 اسفندماه فعالیت خود را به‌صورت مجازی و حضوری در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد آغاز و و تا 14 اسفندماه  دایر است.

این نمایشگاه با هدف ارائه تولیدات جدید و متناسب با فرهنگ ایرانی، اسلامی و بومی لرستان و با محوریت «جهش تولید» با مشارکت امور بانوان و خانواده استانداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برپا شده است.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به ایجاد انجمن مد و لباس استان، گفت: هدف برپایی نمایشگاه مد و لباس علاوه بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ارائه طرح‌های جدید برای لباس و پوشش مردان و زنان کشور بر پایه فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

وی با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه از فعالان مد و لباس استان نیز تجلیل می‌شود، گفت: فرهنگ اسلامی و ایرانی ما از قدمت کهنی برخوردار است و ما اگر می‌خواهیم داشته‌های فرهنگی خود در بخش لباس را به نسل نوجوان و جوان کشور ارائه دهیم باید ضمن رعایت چارچوب‌ها و آموزه‌های اسلامی و ایرانی، به نیازمندی‌ها و سلایق روز جامعه نیز توجه کنیم.

استعدادهای استان در حوزه مد و لباس شناسایی شوند

ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان نیز در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگاران، گفت: پوشش یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های انسانیت در مقابل سایر مخلوقات است و از ابتدای زندگی بشر تاکنون، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های انسان بوده است.

وی اضافه کرد: صنعت پوشاک امروزه یکی از پردرآمدترین مشاغل جهان است که می‌توان در کشور و با محوریت بانوان آن را تقویت کرده و به یک صنعت موفق بومی، اسلامی و ایرانی مبدل کرد.

پرویزپور بیان کرد: با توجه به رشد فزاینده فضای مجازی می‌توان از ظرفیت این بستر برای ارائه مدل‌های اسلامی و ایرانی به سایر مناطق جهان به‌ویژه کشورهای مسلمان به‌خوبی بهره گرفت کمااینکه استعدادهای استان در حوزه مد و لباس باید شناسایی و آموزش داده شوند تا از این طریق بتوان داشته‌های فرهنگی استان در این بخش را تقویت کرد.

انتهای پیام
captcha