برگزاری مسابقه تذهیب و خوشنویسی قرآن در الجزایر
کد خبر: 3956864
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

برگزاری مسابقه تذهیب و خوشنویسی قرآن در الجزایر

مسابقه تذهیب و خوشنویسی قرآن از سوی باشگاه خوشنویسی و تذهیب الجزایر در استان‌های مختلف این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، باشگاه خوشنویسی و تذهیب در الجزایر وابسته به مؤسسه هنری آفاق، یک دوره مسابقه خوشنویسی و تذهیب قرآن در استان‌های مختلف الجزایر برگزار و در مراسمی با شکوه در تالار قصر الثقافه، «مفدی زکریا» وابسته به وزارت فرهنگ این کشور به نفرات اول تا سوم این مسابقه جوایزی اهدا کرد.

در این مراسم که با رعایت موازین بهداشتی برگزار شد، سیدجلال جعفری میرآقایی، رایزن فرهنگی ایران در الجزایر به عنوان مهمان حضور داشت.

وی در جریان برگزاری این مسابقه با ‌برگزارکنندگان مسابقه و هنرمندان خوشنویس و تذهیب‌کار الجزایری دیدار و در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در دیدار با محمد بن قانیف، رئیس باشگاه خوشنویسی و تذهیب الجزایر آمادگی نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر و سایر مراکز قرآنی و هنری کشورمان را برای همکاری بیشتر در زمینه‌های قرآنی و هنری با مراکز هنری و هنردوستان الجزایری اعلام کرد.

وی همچنین، جمهوری اسلامی ایران را مهد پرورش استعدادهای درخشان در تمامی زمینه‌های قرائت، خوشنویسی، تذهیب، تواشیح، حفظ و تفسیر قرآن توصیف کرد.

محمد بن قانیف نیز با استقبال از پیشنهادات رایزنی فرهنگی ایران در الجزایر بر لزوم ارتباط و همکاری مشترک بین مراکز قرآنی دو کشور تأکید کرد و کتاب آسمانی قرآن را محور وحدت و برادری مسلمانان دانست.

هنرمندان خوشنویس و تذهیب‌کار الجزایری در مکتب هنری خوشنویسان و تذهیب‌کاران ایران آموزش دیده و در سخنرانی‌های خود با تمجید از جایگاه جمهوری اسلامی ایران در هنرهای قرآنی، کشورمان را از پیشگامان فعال در این زمینه معرفی کردند.

انتهای پیام
captcha