سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اجرایی شود
کد خبر: 3956213
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اجرایی شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم اجرایی کردن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، اظهار کرد: اعتباری که در جهت گسترش تربیت اسلامی تخصیص پیدا کند، سرمایه‌‌گذاری برای آینده است.

سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اجرایی شودبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت هفته بزرگداشت تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی، محفل مجازی انس با قرآن کریم، شامگاه چهارشنبه، ششم اسفندماه در دبیرستان دخترانه متوسطه اول فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در این محفل نورانی از ساعت ۱۹ به‌طور زنده از شبکه شاد «کانال خبری و اطلاع در مسیر حیات طیبه» پخش شد، تعلیم و تربیت را پایه و اصول معارف اسلامی دانست و اظهار کرد: انسان همان‌گونه که در بعد جسمانی نیازمند اموری است که جسم خود را تغذیه کند در امور معنوی هم نیازمند تربیت است.

وی با یادآوری این مطلب که همان‌طور که جسم با سلسله فعالیت‌هایی تقویت می‌شود، بعد روحی نیز با اجرای برخی تدابیر فطری و انسانی تقویت می‌شود، ادامه داد: وظایف آموزش و پرورش چه از حیث کیفی و چه از لحاظ کمی، وظایف سنگینی است و همه دستگاه‌ها باید به کمک دستگاه تعلیم و تربیت بیایند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی دینی و فرهنگی بوده، هست و خواهد بود، خاطرنشان کرد: تربیت اسلامی جز آرمان‌های جدایی ناپذیر انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان صداقت، عدالت اجتماعی و نیک رفتاری را از دیگر آرمان‌های انقلاب دانست و با تاکید بر لزوم جبران کاستی‌های فرهنگی در گام دوم انقلاب، ادامه داد: چالش‌های فرهنگی با تعلیم و تربیتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است، برطرف خواهد شد.

وی، تعلیم و تربیت دینی را از اساسی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به اینکه الگوی انقلاب اسلامی ایران، سیره علوی است، تصریح کرد: نگاه حاکمان به مردم و حکومت باید پد به‌مانند نگاه و سیره علوی باشد کمااینکه آن حضرت می‌فرمایند: «این کفش کهنه‌ای را که من می‌دوزم در نظر من از امارت و فرمانروایی بر شما محبوب‌تر است مگر حقی را تثبیت و یا باطلی را از بین ببرم.»

شاهرخی با تاکید بر لزوم اجرایی کردن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، ادامه داد: هر اعتباری که در جهت گسترش تربیت اسلامی تخصیص پیدا کند سرمایه‌‌گذاری برای آینده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان به الگوگیری کشورها از طرح شهید سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تعلیم و تربیت اسلامی باعث اجرای طرح بزرگ و ابتکاری شهید سلیمانی می‌شود که امروزه زبانزد کشورهای جهان شده است.

تلاوت قاریان و حافظان ممتاز استانی، کشوری و بین‌المللی، مولودی‌خوانی ولادت امیرالمؤمنین(ع)، اجرای گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی، تقدیر از قاریان فرهنگی و دانش‌آموز از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود.

انتهای پیام
captcha