رقابت 3 هزار دانش‎آموز لرستانی در مرحله استانی مسابقات قرآن
کد خبر: 3956002
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

رقابت 3 هزار دانش‎آموز لرستانی در مرحله استانی مسابقات قرآن

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان از آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‎آموزی لرستان با رقابت سه هزار دانش‎آموز از 10 اسفندماه به‌صورت مجازی خبر داد.

رقابت 3 هزار دانش‎آموز لرستانی در مرحله استانی مسابقات قرآنعیسی حیدروند، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان از برگزاری مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‎آموزی لرستان از 10 تا 23 اسفندماه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و به‌منظور رعایت پروتکل‎های بهداشتی، این مسابقات به‌صورت غیر حضوری و در بستر شبکه شاد برگزار می‏‌شوند.

وی از شرکت بیش از سه هزار دانش‎آموز برگزیده مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای و شهرستانی در مرحله استانی این دوره از مسابقات خبر داد و افزود: در مرحله استانی دانش‎آموزان پسر در 14 رشته و دانش‎آموزان دختر در 12 رشته با هم به رقابت می‎پردازند که از جمله این رشته‌ها می‎توان به صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، مفاهیم، احکام، قرائت، انشاء نماز، ترتیل ویژه دختران و اذان و مداحی ویژه پسران اشاره کرد.

حیدروند اضافه کرد: داورانی که داوری مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‎آموزی لرستان را برعهده دارند در حال حاضر در کارگاه‌های آموزشی در حال گذراندن دوره داوری هستند که این دوره در قالب فضای مجازی ارائه می‎شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‎آموزی یادواره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است، اظهار کرد: در مرحله آموزشگاهی که هفته آخر آذرماه آغاز شد و تا پایان دی‎ماه ادامه داشت، 132 هزار دانش‎آموز رقابت داشتند که منتخبان مرحله آموزشگاهی به مرحله شهرستانی و منطقه‌ای راه یافتند و مسابقات مرحله منطقه‌ای و شهرستانی نیز بهمن‌ماه برگزار شد و منتخبان این مرحله در مرحله استانی به رقابت می‎پردازند. مسابقات فرهنگیان نیز فروردین سال آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha