نخبگان قرآنی مناطق حاشیه‌نشین لرستان شناسایی می‎شوند
کد خبر: 3955791
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
از سوی پایگاه‌های اجتماعی؛

نخبگان قرآنی مناطق حاشیه‌نشین لرستان شناسایی می‎شوند

معاون تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت پنج پایگاه اجتماعی در استان، گفت: این پایگاه‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای و محروم مستقر هستند و در زمینه شناسایی فعالان و نخبگان قرآنی مشارکت می‎کنند.

شناسایی فعالان و نخبگان قرآنی در پایگاه‌های اجتماعی لرستانحجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان از فعالیت پنج پایگاه اجتماعی با حضور روحانیون مستقر در استان خبرداد و گفت: این پایگاه‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای و محروم شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده‌اند.

وی افزود: در پنج شهرستان خرم‎آباد، کوهدشت، بروجرد، دورود و الیگودرز پایگاه اجتماعی مستقر است که تلاش شده این پایگاه‌ها در مناطق حاشیه‌ای و محروم شهرستان‌ها ایجاد شود.

غلامی با بیان اینکه در این پایگاه‌های اجتماعی روحانیونی از تبلیغات اسلامی مستقر هستند و به همراه خانواده در محلاتی که پایگاه اجتماعی مستقر است زندگی می‎کنند تا با مردم و در کنار مردم باشند، ادامه داد: این روحانیون مستقر مساجد موجود در محلاتی که در محدوده پایگاه‌های اجتماعی هستند را تحت پوشش دارند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه فعالیت این روحانیون مستقر تنها محدود به اقامه نماز جماعت نمی‎شود، گفت: پایگاه‌های اجتماعی در زمینه توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و آسیب‎دیدگان ناشی از کرونا، محرومیت‌زدایی، رفع نیازهای خانواده‌ها، کاهش آمار طلاق، تشویق جوانان به ازدواج، مبارزه با آسیب‎های اجتماعی از جمله اعتیاد نیز فعالیت دارند.

غلامی با بیان اینکه این پایگاه‌های اجتماعی تحت نظارت استانداری هستند و فعالیت آنان از سوی بازرسان و ناظران اسانداری رصد و ارزیابی می‎شود، اضافه کرد: فعالیت این پایگاه‌های اجتماعی رضایت‌بخش بوده و توانسته‌اند در مناطق محروم و حاشیه‌ای این شهرستان‌ها اقدامات مؤثری داشته باشند.

وی گفت: در ایام ولادت باسعادت امام علی(ع) برنامه‌های مختلفی از جمله تجلیل از منتخبان مسابقات فرهنگی و قرآنی را در پایگاه‌های اجتماعی استان داشتیم و علاوه بر این در پایگاه اجتماعی شهر خرم‎آباد که در محله اسدآبادی مستقر است اجرای برنامه سخنرانی با حضور حجت‌الاسلام هاشمی و مداحی بهزادی از مداحان استانی را داریم.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان اظهار کرد: روحانیون مستقر در این پایگاه‌های اجتماعی در زمینه برگزاری برنامه‌های قرآنی، تشویق قاریان و حافظان مناطق محروم و همچنین شناسایی فعالان و نخبگان قرآنی و افرادی که در زمینه حفظ و تلاوت قرآن موفق به کسب رتبه شده‌اند، نیز فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha