بررسی کتاب «گیل‌ مانا» با موضوع دفاع مقدس در لرستان
کد خبر: 3955495
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

بررسی کتاب «گیل‌ مانا» با موضوع دفاع مقدس در لرستان

جلسه نقد و بررسی کتاب «گیل‌ مانا » با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و انجمن قلم ایران در خرم‌آباد برگزار شد.

نقد و بررسی کتاب «گیل‌مانا» با موضوع دفاع مقدس در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جلسه نقد و بررسی کتاب «گیل‌ مانا» که عصر دیروز، سوم اسفند در خرم‎آباد برگزار شد، گفت: توجه به ترویج کتابخوانی و رصد و آسیب‌شناسی کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس، از راهکارهای ارتقای سطح کیفی آثار ادبیات پایداری، خاطرات و تاریخ شفاهی است.

رضا نیازی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این نشست نقد کتاب با اشاره به ظرفیت لرستان و قرار گرفتن این استان در خاکریز دوم دفاع مقدس، برگزاری جلسات نقد را راهکاری مفید و مؤثر دانست که به غنای محتوا و فرم آثار مکتوب این حوزه، کمک می‎کند.

محمدتقی عزیزیان، منتقد کتاب گیل‌ مانا، ضمن معرفی کتاب، راوی و نویسنده، مطالب علمی در مورد مکانیزم نویسنده در نگارش و مصاحبه کتاب را تشریح کرد و گفت: این کتاب را می‎توان در ردیف کتب خاطرات دیگرنوشت، دسته‌بندی کرد.

در ادامه این نشست، نویسندگان و منتقدان استان لرستان، نیز هر کدام به ارائه نظرات خود، در خصوص گیل‌مانا پرداختند.

یادآور می‌‏شود، گیل‌ مانا روایت محمدعلی حق‌بین از دوران دفاع مقدس است. شهید حاج قاسم سلیمانی، عملیات نصر ۲ به فرماندهی ایشان را در منطقه نبل الزهرای سوریه را به عنوان فتح خیبر تعبیر می‌کنند که منجر به آزادسازی ۵۳ هزار نفر از شیعیان می‌شود و سردار سلیمانی بعد از وقوع این فتح، بر دست محمدعلی حق‌بین بوسه می‌زند.

سیده‌نسا هاشمی‌سیگارودی، گیل‌ مانا را نوشته و نشر مرز و بوم، با حمایت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، آن را منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha