شناسایی ۱۹۰۰ بانوی شهید و آزاده در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3955439
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

شناسایی ۱۹۰۰ بانوی شهید و آزاده در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در سطح استان یک هزار و ۹۰۶ بانوی شهید، جانباز و آزاده شناسایی شده است.

ارسالی| شناسایی ۱۹۰۰ بانوی شهیده و آزاده در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، ۳ اسفند، در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ملی «لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز» در ارومیه، با اشاره به نقش مهم بانوان در دفاع مقدس اظهار کرد: بانوان در دفاع مقدس در پشت جبهه از نظر انجام کارهای تدارکاتی و پرستاری از رزمندگان نقش مهمی ایفا کردند.

وی افزود: بانوان آذربایجان‌غربی نیز همگام با بانوان سایر استان‌های کشور در انجام وظیفه خود در دفاع مقدس از هیچ خدمتی فروگذار نکردند و همراه با مردان در جبهه‌های حق علیه باطل نقش پررنگی داشتند.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده در سطح استان یک هزار و ۹۰۶ بانوی شهید، جانباز و آزاده شناسایی شده است که نشان دهنده این است که زنان نیز همراه با مردان در رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی همیشه پای کار بوده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به همین حضور پررنگ بانوان در دفاع مقدس باید مراسم گرامیداشت بانوان شهید، جانباز و آزاده همچون مردان باشکوه برگزار شود و سالانه برنامه‌های مختلفی برای این منظور تدارک دیده شود.

شهریاری با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس جزء پنج استان کشور از نظر درگیری مستقیم با جنگ بود، اظهار کرد: برای همین منظور تعداد زیادی از مردم این استان در دفاع از کشور به فیض شهادت نائل شدند که از این نظر رتبه سوم کشور را دارا است.

 

انتهای پیام
captcha