لزوم حاکم شدن فرهنگ نماز در فضاسازی‌ها
کد خبر: 3955433
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲

لزوم حاکم شدن فرهنگ نماز در فضاسازی‌ها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به فضاسازی برای نماز تاکید کرد و گفت: در این مسئله کم‌کاری صورت گرفته است،‌ قرار دادن تصاویر از نماز شهدا موثر بوده و دل‌ها را به‌سوی پروردگار سوق می‌دهد، بنابراین باید فرهنگ نماز در فضاسازی‌ها حاکم شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری امروز سوم اسفندماه در جلسه مشترک شورای اقامه نماز و ستاد زکات استان، اظهار کرد: زمانی انسان می‌تواند از برکات ماه رجب استفاده کند که اهل نماز واقعی باشد، اگر ماه رجب را درک نمی‌کنیم یکی از اشکالات توجه نکردن به نماز است، چرا که نماز واقعی سفره را برای بهره‌گیری بهتر از این ماه فراهم می‌کند.

وی نماز را ظرفیتی عروج‌دهنده عنوان کرد و افزود: نماز چشم انسان را باز می‌کند، دل را بیدار کرده، فکر را رشد می‌دهد و فهم انسان را نسبت به پروردگار افزایش می‌دهد.

نکونام بر وقت گذاشتن برای نماز تاکید و تصریح کرد: نماز بدون غفلت و  خالی بودن شکم از لقمه‌های حلال اثرگذار است و انسان را عروج می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به اقامه نماز به‌صورت فردی و جمعی اشاره و بیان کرد: برپا کردن نماز به‌صورت جماعت بخش کوچکی از اقامه نماز و حاکم کردن فرهنگ نماز و ترویج آن مهم است، به‌طوری که در و دیوار هر مکان مروج فرهنگ نماز باشند.

امام جمعه شهرکرد به فضاسازی برای نماز تاکید و اضافه کرد: در این مسئله کم‌کاری صورت گرفته است، قراردادن تصاویر از نماز شهدا موثر بوده و دل‌ها را به‌سوی پروردگار سوق می‌دهد، بنابراین فرهنگ نماز در فضاسازی‌ها حاکم شود.

وی ادامه داد: در هر شهرستان رابط‌های نماز شکل بگیرد که این مسئله موجب انسجام، همفکری و هم‌افزایی می‌شود و همه نسبت به نماز احساس مسئولیت می‌کنند.

نکونام اضافه کرد: اجلاس نماز و ذکات همراه با  هم و تبلیغ آن‌ها با یکدیگر اقدام مبارکی است، چرا که این دو امر جامعه‌ساز و انسان‌ساز بوده و نماز و زکات در قرآن همواره در کنار یکدیگر هستند.

وی به رقم ۷۷ میلیاردتومانی بودجه مشارکتی در کمیته امداد چهارمحال و بختیاری اشاره و اضافه کرد: فعالیت در امر تشویق خیران باید افزایش یابد و می‌توان کمک‌های خرد مردم را جمع‌آوری کرد و در اختیار ضرورت‌های استان قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اگر زکات واجب بر عهده ما باشد باید مرتفع شود،‌ مستحبات جای واجبات را نمی‌گیرد و مستحبات باید به واجبات کمک کند.

نکونام تشکیل کمیته تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات را موثر دانست و خاطرنشان کرد: همگان باید در راستای اقامه واجبات پروردگار کمک کرده و احساس مسئولیت کنند.

در ادامه جعفر مردانی، معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بهترین مکان در ادارات باید برای اقامه نماز اختصاص پیدا کند و در امر ترغیب مدیران و مسئولان به نماز جماعت تلاش صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص ۲۰ دقیقه برای اقامه نماز الگوسازی شود و این امر در سطح بازار نیز باید نهادینه شده و هنگام اذان بازار تعطیل شود.

 

انتهای پیام
captcha