نهج‌البلاغه آیین‌نامه انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3954876
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

نهج‌البلاغه آیین‌نامه انقلاب اسلامی است

امام جمعه رودسر گفت: نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) آیین‌نامه انقلاب اسلامی است اگر به نهج‌البلاغه توجه شود در زنده نگهداشتن غدیر و گفتمان انقلاب اسلامی کمک می‌‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام روحانی، امام جمعه رودسر در جلسه بنیاد بین‌المللی غدیر که روز گذشته، 29 بهمن در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: در ایام میلاد نور هستیم و پیام غدیر علی‌رغم همه سختی‌ها برای غدیر هرسال در کشور برگزار می‌شود البته نتوانستیم همانند عاشورا همگانی کنیم.

وی با بیان اینکه همه وقایع در غدیر وجود دارد، افزود: غدیر مثل همه وقایع یک ظاهری و یک باطنی دارد، باید به سراغ باطن غدیر برویم و آن را ترویج کنیم. این نکته مهمی است ‌که ولایت امیرالمومنین(ع) بین رسول خدا و پیامبر(ص) بسته شده بود و جالب این است در انتصاب حضرت علی(ع) پیامبر اکتفا نکرد بلکه دستور داد با حضرت علی(ع) بیعت کنند زیرا در خطبه غدیر پیامبر نگران کثرت منافقین بود.

امام جمعه رودسر با بیان اینکه کسی که ولایت علی(ع) را نپذیرد کفر را به دنبال خود دارد، ادامه داد: تضعیف جایگاه ولایت برای اهل دنیا ضرر دارد و قابل تحمل نیست.

وی اضافه کرد: مردم در دادگاه با دو شاهد می‌توانند از حق خود دفاع کنند، حضرت علی(ع) با ۱۲۰ هزار شاهد نتوانست حقش را ثابت کند و حقش مصادره کردند و نتیجه آن داعش و طالبان شد.

روحانی گفت: نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) آیین‌نامه انقلاب اسلامی است اگر به نهج‌البلاغه توجه شود در زنده نگهداشتن غدیر و گفتمان انقلاب اسلامی کمک می‌‌شود.

امام جمعه رودسر خواستار فعال‌تر شدن ستاد غدیر شهرستان رودسر شد و گفت: ستاد غدیر باید فعال باشد هر چند در میدان هست اما قانع‌کننده نیست. باید همه نگاه ائمه جمعه به ستاد غدیر باشد چون‌که پیاده نظام ولایت هستند و باید مثل شمع در قرارگاه‌های فرهنگی بسوزند.

وی اضافه کرد: به غدیر خیلی بدهکار هستیم خطبه غدیر خوب معرفی نشده آیا ما دانش‌آموزان و دانشگاه‌ها را با غدیر آشنا کرده‌ایم؟ همه امکانات را هم داریم مگر در شرایط کرونایی دشمن ساکت نشسته تا ما ساکت باشیم؟ در شرایط کرونایی باید جامعه را به سمت غدیر هدایت کنیم.

روحانی با بیان اینکه از دستگاه‌های فرهنگی انتظار داریم نسبت به ولایت و غدیر بیش از این ظلم نکنند، تصریح کرد: در کتاب‌های درسی مدارس بخشی برای غدیر باشد چرا نباید وزارت علوم و آموزش‌وپرورش بحث غدیر را در کتاب‌ها نگنجاند؟ باید در کتاب‌های درسی به این مهم تاکید شود.

امام جمعه رودسر خاطرنشان کرد: در شهرستان رودسر همه دستگاه‌ها در میدان هستند و خوب کار می‌کنند، شهرستان 700 شهید تقدیم انقلاب کرده و شهری است که مردمش دیندار ولایت‌مدار و مدافعان خرمشهر از شهرستان رودسر هستند؛ جوان‌های بسیار خوبی دارد که دلداده انقلاب هستند این‌ها وارداتی نیستند همه اهل رودسر هستند.

انتهای پیام
captcha