جمع‌آوری 23 میلیارد تومان زکات در سمنان
کد خبر: 3953847
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹

جمع‌آوری 23 میلیارد تومان زکات در سمنان

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به اینکه طی ۹ماه ابتدای سال جاری ۲۳میلیارد و ۲۰۸میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد، افزود: ۳۴۳ عامل افتخاری برای ترویج فرهنگ زکات همکاری کردند.

جمع‌آوری 23 میلیارد تومان زکات در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان،محمد قوسی،قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان عصر روز گذشته 25 بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۴۳ عامل افتخاری برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات و جمع‌آوری آن در سطح استان همکاری کردند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود: از مبلغ جمع آوری شده ۸۵ درصد زکات صرف امور محرومین شده و ۱۵ درصد از این مبلغ برای اجرای پروژه‌ای عام‌المنفعه اختصاص یافت.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با بیان اینکه ۳۴۹ روستا در استان وجود دارد که ۱۸۶ روستای آن دارای اقلام مشمول زکات است  متذکر شد: در این مدت دو میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان زکات واجب جمع‌آوری‌شده است.

قوسی یادآور شد: تعدیل ثروت، ایجاد اشتغال، فقرزدایی در جامعه، بیمه‌شدن اموال پرداخت‌کننده زکات، تقرب به خداوند از جمله آثار اجتماعی و فردی عمل به این فریضه الهی است.

به گفته وی؛ زکات منبع مالی مهمی برای رسیدگی به مشکلات محرومان و مستضعفان جامعه است که گندم، جو، گاو و گوسفند از جمله اقلامی است که زکات بر آن‌ها واجب است.

انتهای پیام
captcha