مراسم چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در قرقیزستان
کد خبر: 3953425
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷

مراسم چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در قرقیزستان

کتابخانه ملی قرقیزستان میزبان مجموعه برنامه‌هایی بود که از سوی رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک بمناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب تدارک دیده شده بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم با حضور نزدیک به 200 نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد و مشتمل بر چند برنامه متنوع  از جمله نمایشگاه کتاب، عکس، پوستر و اینفوگراف در موضوع انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بود.
 
همچنین، دو سخنرانی و پخش محتوای ویدئویی تولیدی رایزنی بیشکک با صداگذاری روسی در خصوص انقلاب، رونمایی  کتب و  آثار و نشریات ترجمه و منتشرشده توسط رایزنی فرهنگی ایران در دوسال گذشته، ویدئوکلیپی در خصوص معرفی فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران درقرقیزستان، اعلام برندگان مسابقه اینترنتی ایرانشناسی، تقدیر از چهارتن از شخصیت‌های برجسته فرهنگی قرقیزستان که در طول 10سال فعالیت رایزنی فرهنگی بیشترین همکاری را با آن داشته‌ و اجرای موسیقی ایرانی و قرقیزی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در این مراسم جیلدیز باگاشوا، رئیس کتابخانه ملی قرقیزستان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نیز دهمین سال فعالیت رایزنی فرهنگی را تبریک گفت و بطور کوتاه و مختصر به تبیین همکاری‌ها و تعاملات کتابخانه ملی قرقیزستان با رایزنی فرهنگی در طول سال‌های گذشته پرداخت.

پرویز قاسمی، رایزن فرهنگی ایران در قرقیزستان، شرایط امروز ایران و انقلاب اسلامی و گذر موفقیت‌آمیز از کوران بحران‌ها و توطنه‌ها و تحریم‌ها را مورد اشاره قرار داد و ضمن برشمردن بخشی از دستاوردهای ایران پس ازانقلاب از همکاری کتابخانه ملی  قرقیزستان برای برگزاری این مراسم تقدیر کرد.

رستمیان، کاردار موقت سفارت نیز ضمن پرداختن به  توطئه‌های دشمنان در 42 سال گذشته علیه انقلاب اسلامی و موفقیت‌ها و دستاوردهای حاصل شده؛ گزارشی  از روابط دوجانبه میان ایران و قرقیزستان  در یک سال اخیر ارائه نمود.

«بیک جان احمداف»، نویسنده قرقیز نیز سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت و در ادامه با اشاره به دهمین سال فعالیت رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک برخی فعالیت‌های شاخص صورت گرفته توسط مرکز فرهنگی ایران وبه‌ویژه همایش‌ها و کنفرانس‌ها و آثار و کتب جدید انتشاریافته را تشریح نمود و رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک را از فعال‌ترین نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج  ذکر کرد.

گقتنی است، رایزنی فرهنگی در قرقیزستان برای بخش نمایشگاهی این مراسم با همکاری نمایندگی «الهدی» در بیشکک؛ تعداد 40 عکس و پوستر و اینفوگراف از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب و نیز ایران امروز را به معرض نمایش گذاشت. بخشی از این آثار در نیمه اول اسفندماه نیز در ادامه فعالیت‌های مربوط به سالگرد پیروزی انقلاب در مرکز ایرانشناسی «فردوسی» بیشکک به نمایش گذاشته خواهد شد.
انتهای پیام
captcha